Pre nastavenie služby Overené zákazníkmi je potrebné použiť tajný kľúč pre Váš e-shop. Pokiaľ vlastníte viac e-shopov, je nutné použit vždy unikátny klúč pre každý z nich.
Unikátny kľúč nájdete v administrácii e-shopu na Heureka.sk pod záložkou Overené zákazníkmi, kde si zvolíte, pre ktorý e-shop chcete službu zaviesť.
Sú dve možnosti:
Množstvo shopystémov podporuje službu Overené zákazníkmi a tým pádom stačí len skopírovať 32 znakový reťazec (ktorý je unikátny len pre Váš e-shop) a vložiť ho do predpripraveného poľa v administrácii Vašho riešenia e-shopu. Či Váš poskytovateľ podporuje túto funkciu si môžete overiť v Prehľade shopstémov alebo priamo u daného shopsystému.
Ak Vaše riešenie e-shopu túto funkciu nepodporuje, potom do posledného kroku objednávky vo Vašom zdrojovom kóde obchodu Váš webmaster umiestní aplikačný skript, pomocou ktorého dôjde k odoslaniu e-mailovej adresy zákazníka.
Uloženie informácie o uskutočnenej objednávke sa vykonáva zavolaním následujúcej adresy:
https://www.heureka.sk/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&[email protected]&itemId[]=206210&orderid=123456
id = unikátny kľúč obchodu overujúci pravosť volania. Kľúč nájdete v časti Overené zákazníkmi
email = e-mail zákazníka
itemId[] = unikátne označenie produktu v rámci e-shopu. Kombinácia maximálne 36 znakov [0-9a-zA-Z_\-]. TENTO TAG MUSÍ BYŤ OBSIAHNUTÝ V ZÁKLADNOM XML SÚBORE! Ak nie je možné tag ITEM_ID pridať do XML súboru potom je možné kúpený tovar odovzdať skrz jeho názov (produkt[] = názov objednaného produktu. Názov produktu musí byť rovnaký, ako nám zasielate v XML súbore). Využíva sa pre recenzie produktov, ktoré si môže obchod umiestniť na svoj web a pre nastavenie dlhšej doby odosielania dotazníkov. Viac info tu
orderid = číslo objednávky, ktorým bude označený vyplnený dotazník (táto hodnota musí obsahovať celé kladné číslo).
Ukážka implementácie v PHP
Zdrojový kód i s príkladom použitia (vrátane triedy HeurekaOvereno) sú k stiahnutiu na adrese:
https://github.com/heureka/overeno-zakazniky/
Technický popis API pre vývojárov klientských knižníc pre iné programovacie jazyky
https://github.com/heureka/overeno-zakazniky/blob/master/docs/api-documentation-cs.md
Vo chvíli, kedy v e-shope prijmete objednávku na tovar, tak v ten istý čas k nám je objednávka reportovaná. V administrácii pod záložkou Overené zákazníkmi zaznamenávame dátum a čas poslednej objednávky, ktorú sme prostredníctvom skriptu Overené zákazníkmi od Vášho e-shopu obdržali a tiež počet reportovaných objednávok za posledných 30 dní. Ak sa objednávka nezaznamenala, potom nie je služba správne zavedená a je nutné kontaktovať svojho webmastera či daný shopsystém.
V prípade, že máte podozrenie na únik unikátneho kľúča a hrozí tak jeho zneužitie, potom si v administrácii vygenerujete nový kľúč. Tým starý okamžite prestane fungovať a musíte už teda všetky nové objednávky volať s novým kľúčom!
Vygenerovanie nového kľúča sa vykonáva odkazom "Vygenerovať nový". Nový 32 znakový reťazec budete od tej chvíle používať pri odosielaní informácií o objednávkach.
Ak máte službu správne implementovanú, potom jediné, čo bráni spusteniu tejto funkcie, je AKTIVÁCIA služby. Zaregistrujte sa teda na užívanie tejto služby cez formulár v administrácii, kde len skontrolujete predvyplnené údaje pre zmluvu k službe Overené zákazníkmi a doplníte funkčnú e-mailovú adresu, na ktorú chcete zasielať vyplnené dotazníky.. Registrácia k využívaniu tejto služby sa riadí Obchodnými podmienkami služby Overené zákazníkmi. Odoslanie registrácie vrátane pristúpenia na znenie podmienok je považované za návrh na uzavretie zmluvy. Zmluva je uzatvorená prijatím potvrdzujúceho e-mailu na Vašu e-mailovú adresu registrovanú na našom portáli.
Návod na vyplnenie:
V tomto prípade je nutné kontaktovať svojho webmastera či shopsystém, ktorý vám službu zriadil.
Alžbeta Archalousová, [email protected]