Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

 Obchodné podmienky pre nákupný košík Heureka.sk

 
1. Úvodné ustanovenia
 
1.1. Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk
 
1.1.1. Tieto Obchodné podmienky pre nákupný košík Heureka.sk (ďalej len „OP Košík“) vydáva
spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o., so sídlom Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8, IČO
02387727, DIČ CZ02387727, ako prevádzkovateľ portálu Heureka.sk, za účelom úpravy práv a
povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Obchodníkmi
používajúcimi Portál na ponúkanie Tovaru, ktorý sú na základe dohody s Prevádzkovateľom
zaradení do programu Nákupného košíka.
 
1.1.2. Prevádzkovateľ sprevádzkoval možnosť uzatvárania Kúpnych zmlúv medzi registrovanými
Obchodníkmi a Užívateľmi prostredníctvom Portálu (Ponuky v režimu Nákupného košíku v
zmysle čl. 3.9. Podmienok používania nákupnej galérie Heureka.sk, dostupnej na
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/dolezite-dokumenty/ - ďalej len „Podmienky“), ktorú však
ponúka iba Obchodníkom, ktorí uzatvoria s Prevádzkovateľom Zmluvu o spolupráci pri predaji
Tovaru na portáli Heureka podľa týchto OP Košík.
 
1.1.3. Tieto OP Košík sú súčasťou Zvláštnych podmienok používania Portálu v zmysle čl 1.2.2.
Podmienok, ktoré sa na vzťah medzi Obchodníkom a Prevádzkovateľom uplatňujú v
stanovenom rozsahu, pokiaľ tieto OP Košík nestanovujú inak. Na tieto OP Košík sa uplatňuje
výklad pojmov podľa čl. 1.3. Podmienok, pokiaľ nie je v týchto OP Košík uvedený odlišný pojem a
definovaný jeho výklad.
 
1.2. PayU Czech Republic s.r.o.
 
1.2.1. Spoločnosť PayU Czech Republic s.r.o. je na základe osvedčenia Českej národnej banky o zápise
zapísaná do registra poskytovateľov platobných služieb malého rozsahu sp. zn. Sp/2010/971/571
zo dňa 19. 11. 2010, podľa ktorého je oprávnená poskytovať platobné služby podľa ust. § 3 ods.
1 písm. c) a e) zákona č. 284/2009 Sb., o platobnom styku, prevádzkovateľom platobného
Systému PayU. Orgánom, vykonávajúcim dohľad nad Prevádzkovateľom v zmysle zákona o
platobnom styku, je Česká národná banka, Na Příkope 28, Praha 1, PSČ 115 03.
 
1.3. Obchodník
 
1.3.1. Obchodník má záujem o zaradenie Tovaru ponúkaného v E-shope do Ponuky Tovaru na Portáli,
ďalej o predaj tohto Tovaru Užívateľom na základe Kúpnych zmlúv uzatváraných
prostredníctvom Portálu v zmysle čl. 3.5. až 3.8. Podmienok, a o využitie Systému PayU na účely
prijímania platieb za Tovar.
 
1.4. Výklad pojmov
 
1.4.1. Administračné rozhranie – rozhranie, pomocou ktorého registrovaný Obchodník môže
komunikovať s Prevádzkovateľom, obsluhovať platby, prijaté Prevádzkovateľom v jeho prospech
od jednotlivých Užívateľov, a vykonávať nastavenia;
 
1.4.2. AML zákon – zákon č. 253/2008 Sb. o niektorých opatreniach proti legalizácii výnosov z trestnej
činnosti a financovaní terorizmu;
 
1.4.3. E-mailová adresa Obchodníka – e-mailová adresa, ktorú Obchodník uviedol v Registračnom
formulári a ktorá je určená na doručovanie oznámení, výziev a inej dokumentácie v súvislosti zo
Zmluvou;
 
1.4.4. Identifikácia – identifikácia Obchodníka, ktorú je Prevádzkovateľ povinný vykonať pre PayU za
podmienok uvedených v zákone č. 253/2008 Sb., o niektorých opatreniach proti legalizácii
výnosov z trestnej činnosti a financovaní terorizmu;2
 
1.4.5. PayU – spoločnosť PayU Czech Republic s.r.o., so sídlom Praha 8, Karlín, Karolinská 650/1, PSČ
186 00, IČO 241 29 119, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe,
oddiel C, vložka 181237, prevádzkujúca Systém PayU, prostredníctvom ktorého Užívateľ platí
cenu za Tovar alebo služby zakúpené od Obchodníkov prostredníctvom Portálu;
 
1.4.6. Platobná metóda – konkrétny spôsob platby, pomocou ktorého môže Užívateľ platiť za Tovar či
služby ponúkané na Portáli. Jednotlivé Platobné metódy, s výnimkou platby na dobierku a platby
v hotovosti pri tzv. osobnom odbere, zahŕňajú riešenia dohodnuté v rámci Systému PayU
s jednotlivými Partnermi PayU;
 
1.4.7. Platobný účet – virtuálny platobný účet, ktorý vedie PayU pre Heureku, s ktorým je Heureka
oprávnená disponovať spôsobom dohodnutým s PayU, prijímať na neho peňažné prostriedky
hradené Užívateľmi Obchodníkom z titulu Kúpnych zmlúv, a dávať PayU pokyn k ich výplate
Obchodníkom;
 
1.4.8. Pravidlá PayU – Pravidlá využívania platobného systému PayU na účely úhrad cien za Tovar
v rámci Heureka.sk, ktoré tvoria prílohu Zmluvy, ktoré sú dostupné na
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/dolezite-dokumenty/
 
1.4.9. Provízia – provízia Prevádzkovateľa, dohodnutá na základe čl. 6.1. OP Košík;
 
1.4.10. Registrační formulár – formulár sprístupnený Obchodníkovi v rámci Administračného rozhrania,
ktorého vyplnenie a odoslanie Obchodníkom sa považuje za návrh na uzatvorenie Zmluvy;
 
1.4.11. Zmluva – zmluva o spolupráci, ktorá upravuje práva a povinnosti strán pri predaji Tovaru a
služieb prostredníctvom portálu Heureka.sk, a využití Systému PayU na úhradu ceny za Tovar a
služby, uzatvorená medzi Obchodníkom a Prevádzkovateľom;
 
1.4.12. Systém PayU – on-line platobná brána spravovaná spoločnosťou PayU, umožňujúca využitie
niekoľkých Platobných metód;
 
1.5. Uzatvorenie Zmluvy, obchodné podmienky
 
1.5.1. Zmluvu uzatvárajú Obchodník s Prevádzkovateľom elektronicky, pričom vyplnenie a odoslanie
Registračného formulára umiestneného v Administračnom rozhraní Obchodníkom je návrhom na
uzatvorenie Zmluvy. Zmluva je uzatvorená okamžikom, kedy Prevádzkovateľ doručí na E-mailovú
adresu Obchodníka správu o tom, že jeho návrh na uzatvorenie Zmluvy akceptoval.
 
1.5.2. Podmienkou k odoslaniu Registračného formulára podľa čl. 1.5.1. je odsúhlasenie týchto OP
Košík a Pravidiel PayU, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy uzatvorenej medzi
Obchodníkom, Prevádzkovateľom a PayU a upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných
strán vyplývajúce zo Zmluvy.
 
1.5.3. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo
a) kontaktovať pred schválením registrácie Obchodníka telefonicky a overiť si informácie, ktoré
uviedol v Registračnom formulári a/alebo
b) odmietnuť uzatvorenie Zmluvy, a to i bez uvedenia dôvodov.
 
1.5.4. Pokiaľ nie je v Zmluve výslovne uvedené inak alebo platnosť niektorých ustanovení týchto OP
Košík nie je Zmluvou alebo iným výslovným dojednaním medzi Obchodníkom a
Prevádzkovateľom vylúčená alebo inak modifikovaná, v ostatných prípadoch platia pre vzájomné
vzťahy medzi zmluvnými stranami tieto OP Košík.
 
1.6. Podmienky pre uzatvorenie Zmluvy
 
1.6.1. Na to, aby mohol Obchodník uzatvoriť Zmluvu, musí spĺňať všetky ďalej uvedené podmienky:
a) E-shop Obchodníka má implementovanú službu Overené zákazníkmi,
b) Obchodník je na základe služby Overené zákazníkmi držiteľom certifikátu „Overené zákazníkmi“
(https://sluzby.heureka.sk/napoveda/dolezite-dokumenty/).3
 
1.6.2. Obchodník ďalej berie na vedomie, že pokiaľ prestane v priebehu trvania Zmluvy spĺňať
ktorúkoľvek z vyššie uvedených podmienok, je Prevádzkovateľ oprávnený deaktivovať tomuto
Obchodníkovi možnosť predaja Tovaru priamo prostredníctvom Portálu. Túto možnosť je
oprávnený opätovne aktivovať kedykoľvek neskôr potom, čo Obchodník opätovne začne spĺňať
vyššie uvedené podmienky v čl. 1.6.1.
 
1.7. Zabezpečenie Administračného rozhrania, informačná povinnosť Obchodníka
 
1.7.1. Prístup k Administračnému rozhraniu je zabezpečený používateľským menom (E-mailová adresa
Obchodníka) a heslom. Obchodník je zodpovedný za používateľské heslo a je povinný toto heslo
chrániť, prípadne vykonať jeho zmenu, akonáhle má podozrenie na možnosť jeho prezradenia
neoprávneným osobám a možné zneužitie. Za prípadné zneužitie prístupového hesla treťou
osobou je zodpovedný Obchodník.
 
1.7.2. Obchodník je zodpovedný za to, že všetky údaje uvedené v Registračnom formulári sú aktuálne a
je povinný udržiavať ich aktuálnosť i v príslušnom formulári v rámci Administračného rozhrania
(najmä zmeny osôb oprávnených konať za Obchodníka , prípade zmeny kontaktných osôb).
Obchodník je ďalej zodpovedný za správne nastavenie svojej e-mailovej schránky pre E-mailovú
adresu Obchodníka, jej funkčnosť i za to, že nemá e-mailovou schránku plnú. V prípade
dlhodobej neprítomnosti príslušnej kontaktnej osoby je Obchodník povinný presmerovať si emailovou
 adresu tak, aby bol zabezpečený príjem elektronickej pošty zaslanej na E-mailovú
adresu Obchodníka a odpovede na ňu.
 
2. Predmet Zmluvy
 
2.1. Predmetom Zmluvy je záväzok Obchodníka:
 
2.1.1. dodať Užívateľom Portálu Tovar, ktorý si Užívatelia prostredníctvom Portálu u Obchodníka
objednajú, v množstve a kvalite zodpovedajúcej Objednávke, a v čase a za podmienok
špecifikovaných touto Zmluvou;
 
2.1.2. dodržiavať povinnosti podľa Zmluvy a Podmienok pri ponúkaní Tovaru a riadiť sa pri uzatváraní
Kúpnych zmlúv prostredníctvom Portálu Podmienkami a Osobitnými podmienkami;
 
2.1.3. zaplatiť Prevádzkovateľovi Províziu za sprostredkovanie predaja, vo výške a za podmienok
dohodnutých v Zmluve a v čl. 6.;
 
2.1.4. zaplatiť Prevádzkovateľovi v plnej výške všetky sumy, ktoré Prevádzkovateľ zaplatí Užívateľom
alebo tretím osobám z titulu garancie náhrady kúpnej ceny podľa čl. 7. Podmienok;
 
2.1.5. dodržiavať povinnosti pri používaní Systému PayU podľa Zmluvy a Pravidiel PayU;
 
2.1.6. splnomocniť Prevádzkovateľa, aby Prevádzkovateľ pred uzavretím Kúpnej zmluvy uzavretej na
diaľku prostredníctvom Nákupného košíka oznámil Užívateľovi informácie podľa § 3 ods. 1
zákona č. 102/2014 Z.z. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
 
2.2. Predmetom Zmluvy je ďalej záväzok Prevádzkovateľa
 
2.2.1. umožniť Užívateľom vyhľadávanie Tovaru Obchodníka prostredníctvom Portálu;
 
2.2.2. prezentovať Tovar na Portáli za pomoci automatizovaných prostriedkov (API rozhrania, resp.
XML feedu dodávaného Obchodníkom);
 
2.2.3. poskytnúť Obchodníkovi a Užívateľovi možnosť uzatvoriť Kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je
Tovar ponúkaný Obchodníkom prostredníctvom Portálu, pokiaľ Prevádzkovateľ predaj Tovaru
v režime Nákupného košíka v danej kategórii podporuje (čl. 4.1.);
 
2.2.4. poskytnúť Užívateľom možnosť úhrady kúpnej ceny za Tovar Obchodníkovi prostredníctvom 4
Systému PayU využitím Platobných metód dohodnutých s PayU;
 
2.2.5. poskytnúť Obchodníkovi prístup do Administračného rozhrania a umožniť mu využívať jeho
funkcie v rozsahu Zmluvy;
 
2.2.6. prijímať platby za Tovar alebo služby poukázané Obchodníkovi zo strany Užívateľov
prostredníctvom Systému PayU na Platobný účet, a o prijatí platby na tento Platobný účet
bezodkladne informovať Obchodníka prostredníctvom Administračného rozhrania,
 
2.2.7. na základe požiadavky Obchodníka zaslaného Prevádzkovateľovi prostredníctvom
Administračného rozhrania previesť Obchodníkovi na jeho bankový účet uvedený
v Registračnom formulári platby poukázané Užívateľmi prostredníctvom PayU na Platobný účet,
znížené prípadne o platby započítané Obchodníkovi v súlade s čl. 3.11. a 3.12.
 
3. Práva a povinnosti Obchodníka
 
3.1. Obchodník je povinný odosielať na Portál informácie výhradne v slovenskom jazyku. Všetky ceny
Tovaru a prepravy musia byť uvádzané v mene EUR. Obchodník sa zaväzuje zabezpečiť, aby kúpna
cena za Tovar vystavený na Portáli nepresiahla po celú dobu jeho vystavenia na Portáli kúpnu cenu
toho istého Tovaru v E-shope, či na akýchkoľvek iných im prevádzkovaných internetových stránkach.
Obchodník zodpovedá za správnosť údajov, exportovaných na Portál, a za súlad týchto údajov so
skutočnými vlastnosťami Tovaru a s právnymi predpismi.
 
3.2. Po obdržaní Objednávky Užívateľa, odovzdanej Obchodníkovi Prevádzkovateľom, je Obchodník
povinný zaslať Užívateľovi v zmysle čl. 3.8. Podmienok potvrdenie Objednávky, obsahujúce aspoň
údaje podľa uvedeného ustanovenia Podmienok. Doručením tohto potvrdenia Objednávky
Užívateľovi je uzatvorená Kúpna zmluva. Obchodník berie na vedomie, že Kúpna zmluva nie je
uzatvorená zaslaním súhrnu Objednávky Prevádzkovateľom Užívateľovi podľa čl. 3.10. Podmienok. Ak
bol Tovar v okamžiku odoslania Objednávky riadne vystavený na Portáli, je Obchodník povinný
uzatvoriť s Užívateľom Kúpnu zmluvu za podmienok vyplývajúcich z Ponuky.
 
3.3. Obchodník sa zaväzuje povinne pri každej Ponuke na Portáli uviesť informáciu „Dostupnosť Tovaru“,
ktorá informuje Užívateľa o maximálnej dobe potrebnej pre odoslanie Tovaru prepravcom alebo o
maximálnej dobe nutnej na prípravu Objednávky na osobný odber odo dňa prijatia platby kúpnej
ceny na účet Obchodníka (v prípade voľby spôsobu platby cez PayU), alebo odo dňa uzatvorenia
Kúpnej zmluvy (v prípade voľby spôsobu platby na dobierku či v hotovosti pri osobnom odbere).
V prípade, že Obchodník má pri dostupnosti Tovaru na Portáli uvedené „Skladom“, je povinný Tovar
odoslať (alebo pripraviť na osobný odber) najneskôr nasledujúci pracovný deň po dni uzatvorenia
Kúpnej zmluvy. Ak nie je Obchodníkovi dostupnosť Tovaru známa, je oprávnený pri takej Ponuke
uviesť informácie „Dostupnosť na dotaz“, poprípade podobnú informáciu o možnosti Užívateľa overiť
si dostupnosť Tovaru individuálne telefonicky, prípadne prostredníctvom e-mailu. V prípade, že bude
dochádzať k opakovanému porušeniu povinnosti Obchodníka (t. j. viac ako 3x počas posledného
mesiaca) podľa tohto článku, je Prevádzkovateľ oprávnený od Zmluvy odstúpiť podľa čl. 8.2.1.
 
3.4. Zmluvné strany sa dohodli, že Obchodník je oprávnený požadovať od Požívateľov okrem úhrady
kúpnej ceny aj úhradu nákladov za prepravu Tovaru, ak sa nedohodne v konkrétnom prípade
s Užívateľom inak. Výška ceny za dopravu Tovaru nesmie presiahnuť cenu dopravy uvádzanú
Obchodníkom pre ten istý Tovar na stránkach E-shopu.
 
3.5. Tovar je považovaný za dodaný Užívateľovi (kupujúcemu), ak mu je odovzdaný Obchodníkom alebo
prepravcom.
 
3.6. Obchodník berie na vedomie, že má všetky práva a povinnosti predávajúceho vyplývajúce z Kúpnej
zmluvy, a že Prevádzkovateľ ako sprostredkovateľ predaja nie je stranou Kúpnej zmluvy. Obchodník
sa zaväzuje ponúkať Tovar a uzatvárať Kúpne zmluvy prostredníctvom Portálu Prevádzkovateľa za
podmienok, ktoré sú v súlade s Podmienkami, a v plnom rozsahu ich dodržiavať (najmä ustanovenia
čl. 3. až 6). Uvedené ustanovenia Podmienok obsahujú dojednania, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť
Kúpnej zmluvy. V prípade, že Obchodník prostredníctvom svojho E-shopu ponúka Tovar za 5
podmienok odlišných, ako je ustanovené v Podmienkach (obchodné podmienky, reklamačný
poriadok atď.), zaväzuje sa tieto odlišné podmienky pri ponúkaní Tovaru a uzatváraní zmlúv
prostredníctvom Portálu neuplatňovať, pokiaľ sú v rozpore s Podmienkami používania nákupnej
galérie Heureka a so Zmluvou, resp. Obchodnými podmienkami. Ustanovenia Zmluvy, týchto
Obchodných podmienok a Podmienok používania nákupnej galérie Heureka sú pre Obchodníka
záväzné, Obchodník s nimi výslovne súhlasí a zaväzuje sa ich dodržiavať.
 
3.7. Obchodník berie na vedomie, že prostredníctvom Portálu bude spravidla dochádzať k uzatváraniu
spotrebiteľských zmlúv prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku, podľa zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene
a doplnení niektorých zákonov. Informačná povinnosť voči spotrebiteľom je splnená dodržaním
požiadaviek na obsah Ponuky, a ďalej prostredníctvom Podmienok uplatňujúcich sa aj na Užívateľa.
Obchodník nie je oprávnený spracúvať osobné údaje vrátane emailových adries Užívateľov získané
prostredníctvom Nákupného košíka na iné účely ako uzavretie Kúpnej zmluvy a doručenie predmetu
Kúpnej zmluvy.
 
3.8. Obchodník je povinný zabezpečiť u každého dodaného Tovaru doklad o prevzatí Tovaru Užívateľom.
Doklad o prevzatí Tovaru môže byť písomný, prípadne elektronický (najmä pri dodaní Tovaru
prostredníctvom dopravcu). V prípade vzniku pochybností o doručení či okamžiku doručenia Tovaru,
alebo v iných sporných situáciách, je Obchodník povinný zaslať Prevádzkovateľovi kópiu dokladu o
prevzatí Tovaru (aj v elektronickej podobe). Zmluvné strany sa týmto dohodli, že vlastníctvo Tovaru
prechádza na Užívateľa dňom jeho prevzatia od Obchodníka alebo od prepravcu.
 
3.9. Obchodník sa zaväzuje ponúkať pri predaji na Portáli nový a nepoužitý Tovar. V prípade ponúkania
použitého Tovaru je povinný túto skutočnosť riadne označiť, prípadne ho zaradiť do príslušnej
kategórie pre použitie Tovaru, pokiaľ Prevádzkovateľ takú kategóriu na Portáli ponúka. V prípade
porušenia povinností podľa tohto odseku je Prevádzkovateľ oprávnený od Zmluvy odstúpiť podľa čl.
8.2.1.
 
3.10. Obchodník zodpovedá za správnosť informácií, odoslaných na Portál, a za ich súlad s právnymi
predpismi. V prípade, že Prevádzkovateľ zistí nesprávnosť alebo protiprávnosť týchto informácií, je
oprávnený Ponuku obsahujúcu tieto informácie odstrániť. Obchodník zodpovedá Prevádzkovateľovi i
Užívateľom za škodu, ktorá im v súvislosti s uvedením nesprávnych alebo protiprávnych informácií
vznikne.
 
3.11. Obchodník berie na vedomie, že Prevádzkovateľ v zmysle čl. 7. Podmienok garantuje Užívateľovi
výplatu náhrady kúpnej ceny v prípadoch, kedy
 
3.11.1. Obchodník Užívateľovi dodal Tovar v rozpore s Kúpnou zmluvou;
 
3.11.2. Obchodník Užívateľovi nedodal žiadny Tovar;
 
3.11.3. Užívateľ odstúpil od Kúpnej zmluvy a Obchodník mu nevrátil kúpnu cenu;
 
3.11.4. Obchodník neodstránil vady Tovaru po oprávnenom uplatnení záruky za kvalitu Užívateľom.
Podrobné podmienky uplatnenia nároku na výplatu náhrady kúpnej ceny Užívateľom sú ustanovené v
čl. 7. Podmienok používania nákupnej galérie Heureka.sk.
 
3.12. Ak Prevádzkovateľ vyplatí Užívateľovi náhradu kúpnej ceny podľa čl. 3.11, Obchodník sa zaväzuje
zaplatiť Prevádzkovateľovi sumu rovnajúcu sa sume vyplatenej Prevádzkovateľom Užívateľovi, a to na
základe daňového dokladu doručeného Obchodníkovi. Obchodník udeľuje PayU súhlas s tým, aby
pohľadávka Prevádzkovateľa voči Obchodníkovi z titulu oprávnene vyplatenej náhrady kúpnej ceny
Užívateľovi, bola uhradená formou zápočtu tejto pohľadávky PayU voči Obchodníkovi za pohľadávku
Obchodníka na vyplatenie kúpnej ceny za Tovar podľa čl. 2.2.7. Podmienkou tejto úhrady je, aby sa v
momente vzniku nároku Užívateľa na výplatu sumy náhrady kúpnej ceny nachádzalo na Platobnom
účte dostatočné množstvo peňažných prostriedkov, určených na vyplatenie Obchodníkovi. O takto
vyplatenú sumu bude znížený nárok Obchodníka na výplatu kúpnych cien za Tovar alebo služby
prijatých na Platobný účet v prospech Obchodníka. 6
 
3.13. Obchodník má prostredníctvom Administračného rozhrania prístup k prehľadu platieb, prijatých
Prevádzkovateľom na Platobný účet, a je oprávnený maximálne 1x denne automatizovane alebo
manuálne zaslať Prevádzkovateľovi požiadavku na vyplatenie zostatku na jeho bankový účet uvedený
v Registračnom formulári.
 
3.14. Obchodník má možnosť predávať Tovar cez Portál prostredníctvom pripojenia sa na API rozhranie
Portálu. Pokiaľ sa Obchodník nepripojí na API rozhranie Portálu, môžu byť pre neho niektoré funkcie
alebo podmienky uzatvárania Kúpnych zmlúv prostredníctvom Portálu nedostupné alebo môžu byť
obmedzené. Popis funkčnosti, záväzných pokynov a pravidiel v prípade, že Obchodník nie je
pripojený na API rozhranie Portálu, sa nachádza tu a tu. Presné špecifikácie API rozhrania Portálu sa
nachádzajú tu.
 
4. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa
 
4.1. Prevádzkovateľ zobrazuje Ponuky Tovaru Obchodníka na stránkach Portálu a sprostredkováva
Obchodníkovi možnosť uzatvoriť prostredníctvom Portálu Kúpne zmluvy s Užívateľmi podľa týchto
OP Košík v kategóriách, v ktorých Prevádzkovateľ podporuje uzatváranie Kúpnych zmlúv v režime
Nákupného košíka. Prevádzkovateľ sa zaväzuje poskytnúť maximálnu súčinnosť pri riešení
technických problémov Obchodníka, ktoré vznikli v súvislosti s používaním Portálu, prípadne ďalších
nástrojov poskytovaných Obchodníkovi Prevádzkovateľom na základe Zmluvy.
 
4.2. Prevádzkovateľ sa zaväzuje zabezpečiť pre Obchodníka zo strany poskytovateľa softvérovej
platformy, na ktorú je Portál naviazaný, poskytovanie informácií a technickej podpory nevyhnutných
na riadne prepojenie E-shopu s Portálom. V prípade záujmu Obchodníka o prenosy údajov medzi
Prevádzkovateľom a E-shopom prostredníctvom API rozhrania je Obchodník povinný vykonať úpravy
svojho E-shopu sám a na vlastné náklady, Prevádzkovateľ iba poskytne pokyny nevyhnutné
na realizáciu API rozhrania a prípadné ďalšie informácie, bez toho, aby zodpovedal za správnosť a
úspech realizácie API rozhrania.
 
4.3. Prevádzkovateľ nezodpovedá za obsah a správnosť informácií, odoslaných Obchodníkom na Portál, za
ich súlad s právnymi predpismi, ani za prípadné chyby, nepresnosti alebo chybné údaje v jednotlivých
Ponukách, spôsobené ich prenosom na Portál automatizovanými prostriedkami. Prevádzkovateľ je
ako poskytovateľ služieb informačnej spoločnosti v zmysle zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom
obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002
Z.z. povinný odstrániť všetok obsah, o ktorého protiprávnej povahe sa preukázateľne dozvie.
Prevádzkovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú Obchodníkovi v súvislosti s takýmto postupom.
 
4.4. Prevádzkovateľ sa pri každej Ponuke Obchodníka zaväzuje ponúkať Užívateľom možnosť úhrady ceny
za Tovar alebo služby podľa Ponuky prostredníctvom Systému PayU, a v rámci sprostredkovania
uzavretia Kúpnej zmluvy evidovať platby od Užívateľov prijaté v prospech Obchodníka na Platobný
účet. Prevádzkovateľ je povinný prostredníctvom Administračného rozhrania informovať Obchodníka
o aktuálnej výške platieb prijatých v jeho prospech na Platobný účet od Užívateľov a o skutočnosti, že
Transakcie jednotlivých Zákazníkov získajú v Systéme PayU status „Dokončené“ a že budú pripísané
na Platobný účet. Okrem spôsobu úhrady ceny Tovaru alebo služieb prostredníctvom PayU je
Obchodník oprávnený na Portáli ponúkať aj platbu v hotovosti pri tzv. osobnom odbere a platbu
prepravcovi na dobierku.
 
4.5. Obchodník je oprávnený zadať prostredníctvom Administračného rozhrania Prevádzkovateľovi príkaz
na vyplatenie súm prijatých podľa čl. 4.4. Prevádzkovateľom na Platobný účet, na bankový účet
Obchodníka uvedený v Registračnom formulári. Prevádzkovateľ zodpovedá za správnu identifikáciu
jednotlivých platieb, prijatých v prospech Obchodníka, za ich priradenie k jednotlivým Kúpnym
zmluvám, a za správne zadanie pokynu PayU k vyplateniu sumy požadovanej Obchodníkom na jeho
bankový účet.
 
4.6. Pokiaľ Užívateľ oprávnene reklamuje platbu vo svojej banke alebo v PayU (z dôvodu zneužitia
platobného prostriedku, platobného účtu alebo z dôvodu nedoručenia Tovaru), je systém PayU 7
povinný Užívateľovi nahradiť takto vzniknutú škodu z prostriedkov nachádzajúcich sa na Platobnom
účte, a za týmto účelom zablokovať prostriedky Prevádzkovateľa na tomto Platobnom účte až do
výšky reklamovanej platby. Prevádzkovateľ je v takomto prípade oprávnený vyžiadať si od
Obchodníka podklady k reklamovanej transakcii, tieto podklady posúdiť a prípadne ich odovzdať
PayU alebo banke Užívateľa. Užívateľ sa zaväzuje poskytnúť Prevádzkovateľovi všetku požadovanú
súčinnosť, nevyhnutnú na objasnenie okolností reklamácie. Pokiaľ sa potvrdí oprávnenosť
reklamácie, je Prevádzkovateľ oprávnený nezadať PayU pokyn k vyplateniu zodpovedajúcej sumy
z Platobného účtu Obchodníkovi, pričom PayU vráti túto sumu naspäť Užívateľovi.
 
4.7. V prípade, že sa v momente vzniku povinnosti Prevádzkovateľa vrátiť Užívateľovi reklamovanú sumu,
na Platobnom účte nenachádza dostatočné množstvo peňažných prostriedkov prijatých na tento
Platobný účet v prospech Obchodníka, je Obchodník povinný Prevádzkovateľovi takto vzniknutú
škodu nahradiť, a to najneskôr do 3 dní odo dňa prijatia výzvy Prevádzkovateľa k tejto náhrade.
Prevádzkovateľ je oprávnený pripočítať všetky peňažné nároky Obchodníka, ktoré má voči
Prevádzkovateľovi, k tomuto nároku na náhradu škody.
 
4.8. Akékoľvek zmeny bankového účtu Obchodníka je možné vykonávať iba na základe žiadosti
Obchodníka zaslanej z E-mailovej adresy Obchodníka na adresu Prevádzkovateľa; na žiadosť odoslanú
z inej adresy Obchodníka, ako je adresa uvedená pri Registrácii, nie je Prevádzkovateľ povinný
reagovať. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo overiť žiadosť o zmenu bankového účtu aj telefonicky,
prípadne inými prostriedkami.
 
4.9. Prevádzkovateľ pred uzavretím Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom Nákupného
košíka oznámi Užívateľovi informácie podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
 
5. Identifikácia Obchodníka
 
5.1. Povinnosť Identifikácie
 
5.1.1. Obchodník berie na vedomie, že PayU je v súlade s právnymi predpismi o ochrane proti praniu
špinavých peňazí (AML zákon) povinný vykonávať Identifikáciu jednotlivých Obchodníkov, ktorí
s ohľadom na používanie Portálu prijímajú platby ceny podľa Kúpnych zmlúv prostredníctvom
Systému PayU, a to formou Identifikácie uskutočnenej prostredníctvom notára alebo krajského či
obecného úradu (§ 10 AML zákona), alebo formou fyzickej Identifikácie (§ 8 AML zákona).
Identifikáciu podľa tohoto článku vykonáva pre PayU Prevádzkovateľ podľa čl. 5.1.3.
 
5.1.2. Pokiaľ si Obchodník s PayU alebo Prevádzkovateľom nedohodne fyzickú Identifikáciu, je
Obchodník povinný vykonať Identifikáciu prostredníctvom notára alebo krajského či obecného
úradu. Pokyny k tejto forme Identifikácie sú Obchodníkovi poskytnuté v elektronickej podobe
v Administračnom rozhraní, najmä zoznam dokladov, ktoré musí Obchodník predložiť notárovi či
úradu a vymedzenie účelu Identifikácie. Obchodník berie na vedomie, že vykonanie Identifikácie
je zo strany notárov či úradov spoplatnené.
 
5.1.3. K vykonaniu fyzickej Identifikácie poverila PayU Prevádzkovateľa samostatnou zmluvou
uzatvorenou v zmysle § 11 ods. 5 zákona č. 253/2008 Sb., o niektorých opatreniach proti
legalizácii výnosov z trestnej činnosti a financovania terorizmu. Identifikujúca osoba
Prevádzkovateľa sa pri fyzickej Identifikácii preukáže plnou mocou, udelenou na tento účel zo
strany PayU.
 
5.2. Následky nevykonania Identifikácie
 
5.2.1. Pokiaľ nebude riadne vykonaná Identifikácia Obchodníka, nie je Obchodník oprávnený žiadať
Prevádzkovateľa o vyplatenie peňažných prostriedkov prijatých prostredníctvom Systému PayU
na svoj bankový účet, a Prevádzkovateľ nie je oprávnený zadať PayU pokyn na prevode týchto
prostriedkov z Platobného účtu.8
 
5.2.2. Pokiaľ Identifikácia nebude uskutočnená do 60 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, sú Prevádzkovateľ,
resp. PayU oprávnení od Zmluvy odstúpiť. Prevádzkovateľ však môže Obchodníkovi poskytnúť
dodatočnú primeranú lehotu na vykonanie Identifikácie. Pokiaľ Prevádzkovateľ od tejto Zmluvy
odstúpi, je povinný do 15 dní od odstúpenia previesť všetky peňažné prostriedky nachádzajúce
sa na virtuálnom Platobnom účte Obchodníka, na jeho bankový účet uvedený v Registračnom
formulári; nároky Prevádzkovateľa na Províziu, ako aj prípadné ďalšie nároky Prevádzkovateľa a
PayU z týchto Obchodných podmienok alebo Pravidiel, nie sú týmto dotknuté.
 
6. Provízia a platobné podmienky
 
6.1. Provízia Prevádzkovateľa
 
6.1.1. Obchodník sa zaväzuje platiť Prevádzkovateľovi Províziu za jednotlivé Kúpne zmluvy, uzavreté
prostredníctvom Portálu. Výška Provízie je stanovená ako percentuálny podiel z kúpnej ceny
Tovaru vrátane DPH (bez nákladov na prepravu) zakúpeného Užívateľom prostredníctvom
Portálu.
 
6.1.2. Konkrétna výška Provízie je určená v Sadzobníku provízií, dostupného na stránkach Portálu na
adrese https://sluzby.heureka.sk/napoveda/dolezite-dokumenty/, ktorý tvorí prílohu Zmluvy.
 
6.1.3. Nárok na úhradu Provízie vzniká Prevádzkovateľovi iba z kúpnej ceny Tovaru, ktorú Užívateľ
skutočne zaplatil Obchodníkovi . Nárok na úhradu Provízie nevzniká v prípade spotrebiteľských
zmlúv, u ktorých Užívateľ využil právo vrátenia Tovaru a odstúpenia od zmluvy bez uvedenia
dôvodu podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (do 14 dní od
prevzatia plnenia).
 
6.2. Vyúčtovanie Provízie
 
6.2.1. Zúčtovacím obdobím na účely výplaty Provízie Prevádzkovateľovi je kalendárny mesiac. Za
zúčtovacie obdobie sú zúčtovávané Provízie zo všetkých Kúpnych zmlúv, okrem tých Kúpnych
zmlúv, u ktorých nedošlo v posledných 20 dňoch k odoslaniu Tovaru (Provízie z týchto Kúpnych
zmlúv budú zúčtované v ďalšom zúčtovacom období), a ďalej z Kúpnych zmlúv, uzavretých za
predchádzajúce zúčtovacie obdobie, u ktorých preukázateľne došlo k odstúpeniu Užívateľa od
zmluvy.
 
6.2.2. Prevádzkovateľ vystaví Obchodníkovi faktúru na sumu, rovnajúcu sa súhrnu Provízií, na ktoré mu
vznikol nárok za zúčtovacie obdobie, najneskôr do 1. dňa kalendárneho mesiaca, nasledujúceho
po predmetnom zúčtovacom období, so splatnosťou 14 dní. Obchodník je povinný informovať
Prevádzkovateľa o tých Kúpnych zmluvách, od ktorých Užívatelia odstúpili bez uvedenia dôvodu
v priebehu posledného zúčtovacieho obdobia, najneskôr do 3 kalendárnych dní od dátumu
doručenia odstúpenia od zmluvy Užívateľa.
 
7. Zodpovednosť za škodu, povinnosť zachovávať mlčanlivosť a ochrana osobných údajov
 
7.1. Zodpovednosť za škodu
 
7.1.1. Obchodník zodpovedá Prevádzkovateľovi za škodu, ktorá mu vznikne v súvislosti s porušením
Kúpnej alebo podobnej zmluvy, uzavretej medzi ním a Užívateľom. Obchodník ďalej zodpovedá
Prevádzkovateľovi za škodu, ktorá mu vznikne v súvislosti s porušením Zmluvy a týchto OP Košík,
najmä v súvislosti s porušením povinnosti Identifikácie podľa čl. 5., s povinnosťou poskytnúť
Užívateľovi plnenie v súlade s Kúpnou zmluvou, alebo vrátiť sumu Transakcie späť Zákazníkovi.
Obchodník zodpovedá Prevádzkovateľovi aj za škodu, ktorá mu vznikne v súvislosti s uplatnením
sankcií zo strany Partnerov alebo tretích osôb, a ktorá bola spôsobená nedodržaním podmienok
Zmluvy alebo týchto OP Košík Obchodníkom. Podmienky zodpovednosti za škodu spôsobenú
v súvislosti s používaním Systému PayU sú stanovené v Pravidlách PayU.9
 
7.1.2. Prevádzkovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú ním zavineným porušením povinností
vyplývajúcich zo Zmluvy alebo z OP Košík. Prevádzkovateľ však nezodpovedá za ušlý zisk ani za
škodu spôsobenú Obchodníkom, Partnerom či treťou osobou.
 
7.2. Povinnosť zachovávať mlčanlivosť
 
7.2.1. Zmluvné strany Zmluvy sa zaväzujú dodržiavať povinnosť zachovávať mlčanlivosti o všetkých
informáciách, týkajúcich sa Prevádzkovateľa alebo Obchodníka, ktoré sa v súvislosti so Zmluvou
dozvedia, a ktoré nie sú verejné, alebo z ich povahy nevyplýva, že majú byť zverejnené. Zmluvné
strany sú predovšetkým povinné tieto informácie nesprístupňovať tretím osobám, nevyužívať vo
svoj prospech alebo v prospech tretích osôb inak, ako im umožňuje Zmluva resp. OP Košík, a
prijať všetky dostupné opatrenia na dodržanie týchto povinností. Táto povinnosť trvá aj po
ukončení Zmluvy. V prípade porušenia povinností podľa tohto článku vzniká zmluvnej strane,
ktorej sa dané informácie týkajú, nárok na zmluvnú pokutu vo výške 20.000,- Kč za každý
jednotlivý prípad porušenia Zmluvy resp. OP Košíka.
 
7.3. Ochrana osobných údajov a zasielanie obchodných oznámení
 
7.3.1. Uzavretím Zmluvy udeľuje Obchodník svoj súhlas na odovzdanie jeho osobných údajov PayU, a
to na účely identifikácie podľa čl. 5. OP Košík a na účely plnenia povinností PayU v súvislosti
s poskytovaním platobných služieb podľa Pravidiel PayU, najmä na účely vybavovania reklamácii
Zákazníkov. Tento súhlas sa udeľuje na dobu trvania Zmluvy.
 
7.3.2. Ďalšie práva a povinnosti Prevádzkovateľa a Obchodníka sa riadia Osobitnými podmienkami
„Ochrana súkromia na portáli Heureka.sk“.
 
8. Deaktivácia služieb, ukončenie Zmluvy
 
8.1. Dočasná deaktivácia možnosti predaja Tovaru prostredníctvom Portálu
 
8.1.1. Prevádzkovateľ je oprávnený dočasne deaktivovať (zneprístupniť) možnosť predaja Tovaru
Obchodníka prostredníctvom Portálu, a to v prípade,
a) keď Obchodník prestal spĺňať ktorúkoľvek podmienku na uzatvorenie Zmluvy uvedenú
v čl. 1.6.1. , a/alebo
b) pokiaľ sa Obchodník dopustil akéhokoľvek konania uvedeného v čl. 8.2.1. (podstatné porušenie
Zmluvy), a/alebo
c) pokiaľ sa Obchodník dopustil iného konania, ktoré je možné označiť ako podstatné porušenie
Zmluvy v zmysle § 345 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
 
8.1.2. Prevádzkovateľ je oprávnený vykonať deaktiváciu možnosti predaja Tovaru Obchodníka
prostredníctvom Portálu z vyššie uvedených dôvodov s okamžitou platnosťou aj bez toho, aby
Obchodníka informoval. Na žiadosť Obchodníka je však Prevádzkovateľ povinný uviesť dôvody
deaktivácie.
 
8.1.3. Deaktivácia podľa čl. 8.1. predstavuje iba dočasné pozastavenie plnenia zo strany
Prevádzkovateľa a nemá vplyv na trvanie Zmluvy. Prevádzkovateľ je oprávnený podľa svojho
uváženia vykonať opätovnú aktiváciu možnosti predaja Tovaru prostredníctvom Portálu.
 
8.1.4. Deaktivácia možnosti predaja Tovaru prostredníctvom Portálu z dôvodov uvedených v čl. 8.1.1. ,
a tým i dočasné pozastavenie poskytovania služieb a plnenia zo strany Prevádzkovateľa nie je
vadou plnenia, ani porušením Zmluvy a Prevádzkovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú touto
deaktiváciou.
 
8.1.5. Obchodník je ďalej oprávnený prostredníctvom e-mailu požiadať Prevádzkovateľa o dočasnú
deaktiváciu možnosti predaja Tovaru prostredníctvom Portálu, a to najmä v prípade
nedostatočnej predajnej kapacity, dočasného prerušenia činnosti E-shopu a pod. Dočasná
deaktivácia podľa tohto článku je možná maximálne na dobu 1 mesiaca, pričom jednému Eshopu
sa môže vykonať maximálne 3x za kalendárny rok.10
 
8.2. Spôsoby ukončenia Zmluvy
 
8.2.1. V prípade podstatného porušenia povinností vyplývajúcich zo Zmluvy Obchodníkom môže
Prevádzkovateľ od Zmluvy odstúpiť. Za podstatné porušenie Zmluvy Obchodníkom sa považuje
najmä
a) opakované omeškanie s odoslaním Tovaru po lehote podľa čl. 3.3.,
b) ponúkanie Tovaru na stránkach E-shopu za iných podmienok alebo za inú kúpnu cenu, ako je
cena, ktorá je uvedená na Portáli,
c) ponúkanie použitého Tovaru v rozpore s čl. 3.9.,
d) odmietnutie vykonania Identifikácie,
e) nevykonanie Identifikácie Obchodníkom ani v dodatočnej primeranej lehote podľa čl. 5.2.2.
 
8.2.2. Ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená ukončiť Zmluvu výpoveďou s výpovednou lehotou
1 týždeň. Výpovedná lehota začína plynúť dňom, kedy bude písomná výpoveď doručená
poslednej zmluvnej strane. V prípade vzniku pochybností o okamžiku doručenia sa zmluvné
strany dohodli, že výpoveď sa považuje za doručenú na 3. (tretí) deň po jej odoslaní
vypovedajúcou stranou, resp. po jej odovzdaní na prepravu poštou. Prevádzkovateľ je oprávnený
Zmluvu vypovedať aj v prípade, že Obchodník prostredníctvom Košíka neprijal žiadnu
Objednávku po dobu dlhšiu ako 1 mesiac.
 
8.2.3. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, resp. Zmluvu vypovedať aj elektronicky, a to
odoslaním odstúpenia, resp. výpovede na E-mailovú adresu Obchodníka. Obchodník je z dôvodu
právnej istoty oprávnený od Zmluvy odstúpiť alebo Zmluvu vypovedať iba v písomnej forme
opatrenej podpisom osoby oprávnenej konať za Obchodníka, resp. ho zastupovať; výpoveď alebo
odstúpenie Obchodník doručí Prevádzkovateľovi na jeho adresu uvedenú v článku 1.1.1. týchto
OP Košík.
 
8.2.4. Všetky záväzky Obchodníka vo vzťahu k Užívateľom, ktoré vznikli počas účinnosti Zmluvy,
zostávajú v platnosti i po ukončení Zmluvy.
 
8.2.5. V prípade ukončenia Zmluvy akýmkoľvek spôsobom je Prevádzkovateľ povinný bezodkladne
zadať PayU pokyn na výplatu všetkých peňažných prostriedkov prijatých v jeho prospech
prostredníctvom Systému PayU na Platobný účet, a ktoré mu ku dňu ukončenia Zmluvy neboli
vyplatené a to v súlade s článkom 3.12. týchto OP Košík.
 
9. Záverečné ustanovenia
 
9.1. Vzťahy, ktoré tieto OP Košík neupravujú sa riadia Podmienkami a Osobitnými podmienkami, pokiaľ
nie sú v rozporu s týmito OP Košík, a ďalej právnymi predpismi, najmä zákonom č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník a subsidiárne zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 22/2004
Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 284/2002 Z.z.
 
9.2. Pravidla vykonávania jednostranných zmien týchto OP Košík zo strany Prevádzkovateľa ustanovuje čl. 9.2. Podmienok.
 
9.3. Tieto OP Košík nadobúdajú účinnosť dňa 1.9.2015.

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.