Sortiment Report obsahuje kľúčové údaje pre pracovníkov e-shopov zodpovedných za štruktúru sortimentu a cenotvorbu. Kľúčové údaje zahŕňajú počet konkurentov ponúkajúcich produkt, porovnanie cien e-shopov s trhom, možnosť riadiť sa podľa popularity produktu na Heureke, atď. Reporty majú podobu dátového exportu vo voliteľnom formáte (XLS, XML a CSV) a sú dostupné on-line po dobu 3 mesiacov. Report obsahuje iba produkty, ktoré sú v dobe generovania zaradené do katalógu Heureky.
V prípade cien report neobsahuje mená konkurenčných eshopov, ukazuje iba cenové rozvrstvenie na trhu.
Na nejaký čas je možné považovať SortimentReport za finálny. Nevylučujeme však, že v budúcnosti budú pridané ďalšie položky. Existujúce položky by však mali vždy zostať v rovnakej podobe v akej sú. Odporúčame urobiť "importný mostík" tak, aby nové položky v reporte nevadili - tzn. sú hľadané konkrétne dáta v reporte (napr. konkrétne TAGy v XML súbore) a dáta (TAGy), ktoré tam sú navyše budú ignorované.
Segment = názov sekcie na Heureka.sk
Kategória = názov kategórie na Heureka.sk
Meno produktu = názov produktu uvedený v XML súbore eshopu
Id produktu - unikátne označenie produktu na Heureke
Výrobca = názov výrobcu produktu
EAN = jednoznačné označenie jednotlivých druhov tovaru vo formáte EAN 13. (viac o EAN kóde)
Item ID = unikátne označenie produktu v rámci eshopu
Vaša URL = odkaz na stránku s ponukou daného výrobku v eshope
Heureka URL = odkaz na stránku produktu s porovnaním cien ostatných eshopov
Eshopy predávajúce produkt = počet eshopov, ktoré daný produkt v rámci Heureka.sk ponúkajú
Popularita produktu na trhu = iba relatívna hodnota, kde znamená čím vyššie číslo, tým lepšie. Slúži k tomu, aby ste si mohli porovnať najpopulárnejšie produkty z vášho sortimentu a tým napr. venovať väčšiu pozornosť. Čím je číslo väčšie, tým je to lepšie a produkt je populárnejší. Ide o obľúbenosť produktu u užívateľov za posledných 8 dní.
Vaša cena = koncová cena produktov s DPH, vr. autorských a recyklačných poplatkov
Vaša pozícia podľa ceny = pozícia, na ktorej je eshop pri porovnaní od najnižšej ceny
Vaša pozícia podľa biddingu = priemerná pozícia ponuky na detaile produktu, na ktorú bolo za posledné 3 dni kliknuté. Príklad: ak bola ponuka na treťom mieste medzi odporúčanými obchodmi, uloží sa 3; ak bola ponuka prvá hneď pod odporúčanými obchodmi s tromi ponukami, uloží sa 5, atď.
Pokiaľ na ponuku za 3 dni kliknuté nebolo, je to priemerná pozícia za celú Kategóriu, v ktorej sa ponuka nachádza. Príklad: v jednej kategórii má eshop 3 ponuky (A, B a C) - A zaznamenalo za 3 dni 3 kliky na 4., 6. a 5. pozícii, zobrazí sa 5; B mala jeden klik na 1 pozícii (zobrazí sa 1), na produkt C sa nekliklo vôbec, zobrazí sa priemer z A a B, teda 4 (výpočet (4+6+5+1) / 4 = 4)
Cena za preklik = maximálna cena za preklik. Ide teda o cenu prekliku, ktorú máte nastavenú na ponuku (v administrácii prípadne vo feede), pokiaľ na ponuku nebiddujete, je to nastavená cena prekliku na sekciu, pokiaľ nemáte nastavenú ani tú, je to minimálna cena prekliku v sekcii.
Najnižšia cena = najnižšia cenová ponuka daného produktu
Price min2 - Price min10 = ceny 9 obchodov s najnižšou cenou
Price max10 - Price max2 = ceny 9 obchodov s najvyššou cenou
Najvyššia cena = najvyššia cenová ponuka daného produktu