Naše štatistiky vám odovzdávajú informácie o kliknutiach na vaše produkty. Ak využívate meranie konverzií, v štatistikách nájdete informácie o predajoch. Konkrétne vaše náklady a výnosy. Môžete tu sledovať aj PNO ako pre celé kategórie, tak aj pre konkrétne produkty.
Štatistiky zobrazujú iba kliknutia a následné nákupy, ktoré zákazník uskutoční po predchádzajúcej návšteve Heureky. Objednávka je pripísaná Heureke, pokiaľ zákazník vykoná nákup do 30 dní od poslednej návštevy cez Heureku (podobne ako pri affiliate systémoch, ktoré využívajú Facebook, Google Ads alebo Sklik).
Objednávka je spojená s produktom, z ktorého sa používateľ preklikol do vášho obchodu. V praxi to znamená, že pokiaľ sa užívateľ preklikne z práčky, ale kúpi si chladničku, je objednávka priradená práčke, pretože tento výrobok bol dôvodom na kliknutie na váš e-shop.
V „Prehľade o výkone a nákladoch“ je objednávka priradená ku dňu, kedy zákazník navštívil Heureku, nie ku dňu, kedy bola objednávka uskutočnená. Štatistiky nájdete pod záložkou „Štatistiky a náklady“.
Prvý graf sa zameriava na obrat, náklady a metriku PNO (pomer nákladov k obratu).
Druhý graf sa zameriava na konverzie, objednávky a konverzný pomer.
Na hlavnej stránke nájdete celkové štatistiky za vami zvolené obdobie.
Jednotlivé kategórie môžete rozkliknúť a dostať sa tak na konkrétne produkty v danej kategórii.
Google Analytics na rozdiel od Heureky používa rozdielny atribučný model. Pokiaľ budeme pozerať v GA len na zdroj návštev z Heureky a porovnávať to so štatistikami Heureky, nájdeme niekoľko rozdielov:
Heureka rovnako ako iné reklamné systémy (napríklad Facebook, Google Ads, Sklik) počíta kliknutia do e-shopu, ale Google analytics pracuje s návštevami. To znamená, že pokiaľ užívateľ počas 30 minút niekoľkokrát navštívi váš e-shop z Heureky (a pokiaľ vo feede nemáte nastavené UTM parametre, ktoré presne určujú, odkiaľ z Heureky užívateľ prišiel), Google Analytics započíta všetky tieto kliknutia ako jednu návštevu.
Ak máte na e-shope nasadené meranie konverzií z Heureky, počet objednávok (tzv. transakcií) v štatistikách Heureky nemusí zodpovedať počtu objednávok v Google Analytics.
V Google Analytics tiež záleží na tom, či medzi príchodom z Heureky a samotnou objednávkou nebol iný nepriamy zdroj návštevnosti (tzn. iný ako priamy – Direct – zdroj). Ak áno, objednávka sa pripíše tomuto poslednému nepriamemu zdroju, tzv. last click. Ďalej záleží, ako máte v Google Analytics nastavené „Session settings“, čo ovplyvňuje, ktorému zdroju návštevnosti sa objednávka priradí.