Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Ako čítať v štatistikách na Heureke?

Naše štatistiky vám odovzdávajú informácie o kliknutiach na vaše produkty. Ak využívate meranie konverzií, v štatistikách nájdete informácie o predajoch. Konkrétne vaše náklady a výnosy. Môžete tu sledovať aj PNO ako pre celé kategórie, tak aj pre konkrétne produkty. 

 

Štatistiky zobrazujú iba kliknutia a následné nákupy, ktoré zákazník uskutoční po predchádzajúcej návšteve Heureky. Objednávka je pripísaná Heureke, pokiaľ zákazník vykoná nákup do 30 dní od poslednej návštevy cez Heureku (podobne ako pri affiliate systémoch, ktoré využívajú Facebook, Google Ads alebo Sklik).

 

Objednávka je spojená s produktom, z ktorého sa používateľ preklikol do vášho obchodu. V praxi to znamená, že pokiaľ sa užívateľ preklikne z práčky, ale kúpi si chladničku, je objednávka priradená práčke, pretože tento výrobok bol dôvodom na kliknutie na váš e-shop. 

 

V „Prehľade o výkone a nákladoch“ je objednávka priradená ku dňu, kedy zákazník navštívil Heureku, nie ku dňu, kedy bola objednávka uskutočnená. Štatistiky nájdete pod záložkou „Štatistiky a náklady“.

 

Prvý graf sa zameriava na obrat, náklady a metriku PNO (pomer nákladov k obratu).

Druhý graf sa zameriava na konverzie, objednávky a konverzný pomer.

Na hlavnej stránke nájdete celkové štatistiky za vami zvolené obdobie.

Jednotlivé kategórie môžete rozkliknúť a dostať sa tak na konkrétne produkty v danej kategórii. 

Aký je rozdiel medzi štatistikami Heureky a Google Analytics? 

Google Analytics na rozdiel od Heureky používa rozdielny atribučný model. Pokiaľ budeme pozerať v GA len na zdroj návštev z Heureky a porovnávať to so štatistikami Heureky, nájdeme niekoľko rozdielov:

 

Heureka rovnako ako iné reklamné systémy (napríklad Facebook, Google Ads, Sklik) počíta kliknutia do e-shopu, ale Google analytics pracuje s návštevami. To znamená, že pokiaľ užívateľ počas 30 minút niekoľkokrát navštívi váš e-shop z Heureky (a pokiaľ vo feede nemáte nastavené UTM parametre, ktoré presne určujú, odkiaľ z Heureky užívateľ prišiel), Google Analytics započíta všetky tieto kliknutia ako jednu návštevu.

 

Ak máte na e-shope nasadené meranie konverzií z Heureky, počet objednávok (tzv. transakcií) v štatistikách Heureky nemusí zodpovedať počtu objednávok v Google Analytics.

 

V Google Analytics tiež záleží na tom, či medzi príchodom z Heureky a samotnou objednávkou nebol iný nepriamy zdroj návštevnosti (tzn. iný ako priamy – Direct – zdroj). Ak áno, objednávka sa pripíše tomuto poslednému nepriamemu zdroju, tzv. last click. Ďalej záleží, ako máte v Google Analytics nastavené „Session settings“, čo ovplyvňuje, ktorému zdroju návštevnosti sa objednávka priradí.

 
 
 
Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.