Ako funguje zoradenie obchodov a PPC systém?
Internetové obchody sú na Heureke zoradené novým spôsobom
Na Heureke nie je dôležitá iba najnižšia cena. Pretože naši používatelia nevyberajú produkty len podľa najnižšej ceny, rozhodli sme sa zoradiť internetové obchody podľa niekoľkých kritérií, aby sme na prvých miestach ponúkli používateľom predovšetkým rýchle, spoľahlivé a overené obchody. Používateľ nesmie mať obavy z toho, že nakupuje v neserióznom obchode, ale naopak musí z Heureky odísť do shopu, ktorý je kvalitný a overený.
Ako sú obchody zoradené?
Heureka.sk sa snaží vybrať zákazníkom kvalitné obchody. Tie sa zobrazujú ako odporúčané obchody "Heureka pre Vás vyberá kvalitné obchody". Tu sa môžu zobraziť až 4 internetové obchody ktoré dosahujú určitých kvalít. Pre zoradenie obchodov v tomto boxe sa zohľadňujú nasledujúce kritériá:
-
hodnotenie e-shopu v Overené zákazníkmi
-
dostupnosť tovaru
-
cenu tovaru
-
cenu za preklik používateľa
Ďalej sú obchody zoradené štandardne podľa ceny tovaru a za klik je účtovaná minimálna cena sekcie.
Box odporúčaných ponúk sa zobrazí, ak je na produktovej karte ponuka od aspoň dvoch e-shopov.
Recenzie e-shopu
Keďže sme si vedomí toho, že hviezdičkový spôsob hodnotenia obchodu môže byť zneužitý vplyvmi nekalej konkurencie alebo nespokojných zákazníkov, ponúkame obchodom možnosť zapojiť sa do relevantného a overeného spôsobu hodnotenia obchodu, ktorú predstavuje služba Overené zákazníkmi. Vďaka tejto službe sú oslovení všetci zákazníci obchodu, ktorí sú potom požiadaní o používateľské ohodnotenie obchodu. Pokiaľ sa zapojí obchod do tohto systému, pri dostatočnom množstve pozitívnych recenzií môže získať ikonku Overené zákazníkmi a navyše bude umiestnený vyššie v zoraďovaní e-shopov.
Dostupnosť tovaru
Ďalším dôležitým kritériom je uvádzanie dostupnosti tovaru. Ak je výrobok dostupný skladom, bude sa medzi obchodmi zobrazovať vyššie. Veľmi prísne je u tohoto kritéria kontrolovaná pravdivosť údajov. Pokiaľ obchod zámerne zobrazuje skreslené údaje, môže byť za to penalizovaný.
Cena produktu
Cena samotného produktu nie je najdôležitejšia, ale stále hrá podstatnú úlohu pri výbere zákazníka, preto je do tohoto systému hodnotenia započítaná. Započítava sa konečná cena so všetkými recyklačnými a autorskými poplatkami. Ak e-shop zámerne dodáva cenu odlišnú ako tú, za ktorú je možné na jeho stránkach produkt kúpiť, môže byť penalizovaný či vyradený zo zoznamu obchodov.
Cena za preklik používateľa
Do zaraďovania obchodu sa započítáva tiež cena za preklik návštevníka, ktorú si môže obchod ľubovoľne nastaviť. Cena za preklik musí byť rovnaká alebo vyššia ako stanovená minimálna cena na danú sekciu. Cena za preklik sa neúčtuje u tovaru, ktorého cena nepresiahne 0,66 €.
Systém Heureky funguje na podobnej báze ako klasické PPC systémy (Google Adwords, Sklik, ...). E-shop si nastaví maximálnu cenu za návštevníka, ktorú je ochotný zaplatiť. E-shopy sú zoradené na základe ponúkanej ceny za preklik a ďalších hore stanovených kritérií. Obchod neplatí maximálnu ponúkanú cenu, ale iba cenu, ktorú je potreba platiť, aby sa umiestnil na danej pozícii. Ceny preklikov si môže e-shop nastaviť v administrácii, tam tiež obchod vidí históriu preklikov a platieb. Ak nie je stanovené inak, obchod musí nabiť svoj kredit vopred, z ktorého je potom za každý klik odčítaná príslušná čiastka.
Ako začať?
Dobiť kredit si môžete v záložke
Stav kreditu a po získaní certifikátu Overené zákazníkmi si môžete navýšiť cenu za preklik buď v administrácii v záložke
Nastavenie cien prekliku alebo prostredníctvom vášho XML súboru (tag
HEUREKA_CPC). V administrácii nastavíte cenu za preklik na kategórie, alebo na jednotlivé produkty. V XML súbore nastavujete cenu na jednotlivé produkty. Vďaka cene za preklik v XML súbore môžete svoje nastavenia automatizovať. Taktiež máte možnosť využiť autobidovacie nástroje, ktorých prehľad služieb nájdete
tu.