Ak chcete aktivovať službu Overené zákazníkmi, musíte si prečítať obchodné podmienky a súhlasiť s nimi. Ak chcete službu aktivovať, v administrácii máte prístup k formuláru, kde stačí skontrolovať predvyplnené údaje pre zmluvu o poskytovaní služby a pridať funkčnú e-mailovú adresu, na ktorú budete chcieť zasielať vyplnené dotazníky. Ak je uvedené „Aktivované“, tak ste už formulár v minulosti už vyplnili a nie je potrebné ho vypĺňať znova.
Ak po odoslaní vyplneného formulára zistíte, že ste zadali nesprávne údaje alebo chcete zmeniť e-mailovú adresu na zasielanie prieskumov, musíte nás kontaktovať na adrese [email protected] , z registračnej adresy (e-mailová adresa, ktorú používate na prihlásenie do administrácie Heureky) , a uviesť údaje, ktoré chcete zmeniť.
Návod na vyplnenie dotazníka:
Na čo si dať pozor pred aktiváciou služby nájdete na našom checkliste.
Odoslanie registrácie vrátane pristúpenia na znenie podmienok je považované za návrh na uzavretie zmluvy. Zmluva je uzatvorená prijatím potvrdzujúceho e-mailu na vašu e-mailovú adresu.
Sú dve možnosti:
Mnohé shopsystémy natívne podporujú službu Overené zákazníkmi, takže stačí iba skopírovať 32-znakový reťazec „Tajný kľúč“ , ktorý nájdete v administrácii Heureky v časti Overené zákazníkmi, a vložiť ho do poľa v administrácii vášho shopsystému. To, či váš poskytovateľ podporuje túto funkciu, si môžete overiť v Prehľade systému obchodov alebo priamo v systéme obchodov.
Pokiaľ vaše riešenie e-shopu túto funkciu nepodporuje, potom do posledného kroku objednávky v zdrojovom kóde obchodu váš webmaster umiestni aplikačný skript, pomocou ktorého dôjde k odoslaniu e-mailovej adresy zákazníka.
Uloženie informácie o uskutočnenej objednávke sa vykonáva zavolaním následujúcej adresy:
https://www.heureka.sk/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&[email protected]&itemId[]=206210&orderid=123456
id = unikátny kľúč obchodu overujúci pravosť volania. Kľúč nájdete v časti Overené zákazníkmi
email = e-mail zákazníka
itemId[] = unikátne označenie produktu v rámci e-shopu. Kombinácia maximálne 36 znakov [0-9a-zA-Z_\-]. TENTO TAG MUSÍ BYŤ OBSIAHNUTÝ V ZÁKLADNOM XML SÚBORE! Ak nie je možné tag ITEM_ID pridať do XML súboru potom je možné kúpený tovar odovzdať skrz jeho názov (produkt[] = názov objednaného produktu. Názov produktu musí byť rovnaký, ako nám zasielate v XML súbore). Využíva sa pre recenzie produktov, ktoré si môže obchod umiestniť na svoj web a pre nastavenie dlhšej doby odosielania dotazníkov. Viac info tu
orderid = číslo objednávky, ktorým bude označený vyplnený dotazník (táto hodnota musí obsahovať celé kladné číslo).
Ukážka implementácie v PHP
Zdrojové kódy aj s príkladom použitia (vrátane triedy Heureka Overené) sú na stiahnutie na tejto adrese.
Technický popis API pre vývojárov klientských knižníc pre iné programovacie jazyky nájdete v manuáli.
Vo chvíli, keď v e-shope prijmete objednávku na tovar, je nám objednávka reportovaná. V administrácii pod záložkou Overené zákazníkmi zaznamenávame dátum a čas poslednej objednávky, ktorú sme cez skript Overené zákazníkmi od vášho e-shopu obdržali, a tiež počet reportovaných objednávok za posledných 30 dní. Pokiaľ sa objednávka nezaznamenala, potom nie je služba správne zavedená a je nutné kontaktovať svojho webmastera či daný shopsystém.
Skript sa aktivuje až prvou prijatou objednávkou po implementácii, preto nemáme možnosť zistiť skôr, či máte službu implementovanú správne. Kým neprebehne prvá objednávka, uvidíte v administrácii hlásenie „Obchod XXX nemá túto službu zavedenú.“