administrácia

Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Ako si aktivovať službu Overené zákazníkmi?

  • Ako službu Overené zákazníkmi sprevádzkovať?

  • Ako skontrolovať správne zavedenie služby?

  • Ako postupovať, ak mám podozrenie na zneužitie unikátneho kľúča?

  • Čo je ešte potrebné urobiť pre sprevádzkovanie služby?

  • Akým spôsobom služba Overené zákazníkmi funguje?

  • Ako zabrániť tomu, aby dotazníky zákazníkom padali do spamu?

  • Na koho sa obrátiť v prípade dotazov

  • Ukážka dotazníka

 

Pre nastavenie služby Overené zákazníkmi je potrebné použiť tajný kľúč pre Váš e-shop. Pokiaľ vlastníte viac e-shopov, je nutné použit vždy unikátny klúč pre každý z nich.

Unikátny kľúč nájdete v administrácii e-shopu na Heureka.sk pod záložkou Overené zákazníkmi, kde si zvolíte, pre ktorý e-shop chcete službu zaviesť.

 

Ako službu Overené zákazníkmi sprevádzkovať?

Sú dve možnosti:

  1. Službu podporuje Váš shopsystém a stačí len vložiť unikátný kľúč

Množstvo shopystémov podporuje službu Overené zákazníkmi a tým pádom stačí len skopírovať 32 znakový reťazec (ktorý je unikátny len pre Váš e-shop) a vložiť ho do predpripraveného poľa v administrácii Vašho riešenia e-shopu. Či Váš poskytovateľ podporuje túto funkciu si môžete overiť v Prehľade shopstémov alebo priamo u daného shopsystému.

  1. Službu sprevádzkuje Váš programátor

Ak Vaše riešenie e-shopu túto funkciu nepodporuje, potom do posledného kroku objednávky vo Vašom zdrojovom kóde obchodu Váš webmaster umiestní aplikačný skript, pomocou ktorého dôjde k odoslaniu e-mailovej adresy zákazníka.

 

Uloženie informácie o uskutočnenej objednávke sa vykonáva zavolaním následujúcej adresy:

https://www.heureka.sk/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&email=meno@email.sk&itemId[]=206210&orderid=123456

 

id (povinný údaj) = unikátny kľúč obchodu overujúci pravosť volania. Kľúč nájdete v časti Overené zákazníkmi

email (povinný údaj) = e-mail zákazníka

itemId[] (nepovinný údaj) =  unikátne označenie produktu v rámci e-shopu. Kombinácia maximálne 36 znakov [0-9a-zA-Z_\-].  TENTO TAG MUSÍ BYŤ OBSIAHNUTÝ V ZÁKLADNOM XML SÚBORE! Ak nie je možné tag ITEM_ID pridať do XML súboru potom je možné kúpený tovar odovzdať skrz jeho názov  (produkt[] = názov objednaného produktu. Názov produktu musí byť rovnaký, ako nám zasielate v XML súbore). Využíva sa pre recenzie produktov, ktoré si môže obchod umiestniť na svoj web a pre nastavenie dlhšej doby odosielania dotazníkov. Viac info tu

orderid (nepovinný údaj) = číslo objednávky, ktorým bude označený vyplnený dotazník (táto hodnota musí obsahovať celé kladné číslo).

Pozn.: Volanie nesmie byť uskutočňované v HTML, ale zavolaním vyššie uvedenej adresy v kóde aplikácie, nakoľko tajný kľúč nesmie byť verejne nikde vidieť.

 

Ukážka implementácie v PHP

Zdrojový kód i s príkladom použitia (vrátane triedy HeurekaOvereno) sú k stiahnutiu na adrese:

https://github.com/heureka/overeno-zakazniky/

 

Ako skontrolovať správne zavedenie služby?

Vo chvíli, kedy v e-shope prijmete objednávku na tovar, tak v ten istý čas k nám je objednávka reportovaná. V administrácii pod záložkou Overené zákazníkmi zaznamenávame dátum a čas poslednej objednávky, ktorú sme prostredníctvom skriptu Overené zákazníkmi od Vášho e-shopu obdržali a tiež počet reportovaných objednávok za posledných 30 dní. Ak sa objednávka nezaznamenala, potom nie je služba správne zavedená a je nutné kontaktovať svojho webmastera či daný shopsystém.

 

Ako postupovať, ak mám podozrenie na zneužitie unikátneho kľúča?

V prípade, že máte podozrenie na únik unikátneho kľúča a hrozí tak jeho zneužitie, potom si v administrácii vygenerujete nový kľúč. Tým starý okamžite prestane fungovať a musíte už teda všetky nové objednávky volať s novým kľúčom!

Vygenerovanie nového kľúča sa vykonáva odkazom "Vygenerovať nový". Nový 32 znakový reťazec budete od tej chvíle používať pri odosielaní informácií o objednávkach.

 

Čo je ešte potrebné urobiť pre sprevádzkovanie služby?

Ak máte službu správne implementovanú, potom jediné, čo bráni spusteniu tejto funkcie, je AKTIVÁCIA služby. Zaregistrujte sa teda na užívanie tejto služby cez formulár v administrácii, kde len skontrolujete predvyplnené údaje pre zmluvu k službe Overené zákazníkmi a doplníte funkčnú e-mailovú adresu, na ktorú chcete zasielať vyplnené dotazníky.. Registrácia k využívaniu tejto služby sa riadí Obchodnými podmienkami služby Overené zákazníkmi. Odoslanie registrácie vrátane pristúpenia na znenie podmienok je považované za návrh na uzavretie zmluvy. Zmluva je uzatvorená prijatím potvrdzujúceho e-mailu na Vašu e-mailovú adresu registrovanú na našom portáli.

Návod na vyplnenie:

 Akým spôsobom služba Overené zákazníkmi funguje?

  1. Zákazník vykoná objednávku vo Vašom e-shope a automaticky je do nášho systému reportovaná informácia o vytvorenej objednávke.
  2. Po 6 dňoch od uskutočnenia objednávky je na e-mailovú adresu zákazníka zaslaný e-mail so žiadosťou o vyplnenie dotazníka spokojnosti k Vášmu e-shopu. (Adresa zákazníka je u nás po odoslaní dotazníka zakódovaná a už ju nie je možné znova ani na iné účely využiť.)  Ak zákazník nakupuje vo Vašom obchode pravidelne, obdrží dotazník len raz za 30 dní. Ako odosielateľ Dotazníku je zákazníkovy zobrazená e-mailová adresa, ktorú uvediete v registrácii do tejto služby.
  3. Zákazník vyplní dotazník a ten sa potom zobrazuje na detaile Vášho obchodu na Heureke. Pokiaľ nie je zákazníkom vyplnené "Zhrnutie" či "Pre" a "Proti", potom sa jeho príspevok na detaile obchodu nezobrazí, ale výsledok dotazníka je započítaný do celkového hodnotenia Vášho obchodu.
  4. Recenzie na Váš obchod alebo produkty si potom môžete cez jednoduchý XML súbor exportovať priamo na svoj web. Tieto exporty nájdete pod záložkou Overené zákazníkmi.
  5. Pri získaní relevantného počtu hodnotení získa obchod tzv. Certifikát spokojnosti. O tom ste informovaný e-mailom vrátane ikoniek "Overené zákazníkmi", ktoré si potom môžete umiestniť na svoj web a sú tiež na stiahnutie pod záložkou Overené zákazníkmi. Ikonky sa generujú automaticky podľa aktuálneho hodnotenia Vášho obchodu. Ak Váš obchod prestane dosahovať dostatočného hodnotenia pre udelenie certifikátu, ikony sa automaticky prestanú zobrazovať aj na Vašom webe.
  6. Certifikát je aktivovaný a deaktivovaný automaticky na základe hodnotenia Vašich zákazníkov. Ak by Váš obchod prestal podmienky pre udržanie certifikátu spĺňať, budete o tom informovaný e-mailom.

 

Ako zabrániť tomu, aby dotazníky zákazníkom padali do spamu?

Dotazník Overené zákazníkmi zasielame pomocou našich e-mailových serverov a ako odosielateľa uvádzame e-mail Vášho e-shopu.
 
Existujú systémy na overenie toho, že daný email je od skutočného odosielateľa a nejedná sa o podvrh. Konkrétne  SPF záznam a DKIM kľúč.
SPF je overenie pomocou IP adries - príjemca overí, že email pochádza z IP adries, ktoré sú pre danú doménu autentizované emaily odosielať.
 
V prípade, že používate SPF (Sender Policy Framework) pre ochranu e-mailov odoslaných z Vašej domény, mali by ste si pridať do Vášho SPF záznamu aj náš záznam: _emailing.heureka.cz.
 

Napríklad, ak máte vo Vašej doméne SPF záznam v tvare v=spf1 ip4:1.2.3.4 -all

- tak upravená verzia bude v=spf1 ip4:1.2.3.4 include:_emailing.heureka.cz -all

 
DKIM naviac overuje, že odosielateľ má pod kontrolou danú doménu, z ktorej odosiela, tak že každý email, ktorý odošle podpíše kľúčom, ktorý sa dá spätne overiť verejným podpisom u domény.
Všetky odchádzajúce e-maily z Heureky sú podpisované naším DKIM kľúčom. Pokiaľ DKIM pre svoju doménu používate, vložte k svojej doméne DNS záznam:

heureka._domainkey CNAME shops-domainkey.heureka.cz. (vrátane bodky na konci)
 
Z technických dôvodov overujeme jednou z našich domén, ktorú ako heureka vlastníme. A to „CZ“ doménou.
 

Na koho sa obrátiť v prípade:

  • neodosielanie informácií o objednávkach na Heureka.sk?

     V tomto prípade je nutné kontaktovať svojho webmastera či shopsystém, ktorý vám službu zriadil.

  • všeobecných informácií ohľadom služby Overené zákazníkmi?

      Alžbeta Archalousová, podpora@heureka.sk

 

Ukážka dotazníka

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2022, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.