Ako správne zadať parametre do XML súboru?
Máte správne uvedené názvy produktov a kategórie vo Vašom feede, položky sú zaradené do katalógu a aj napriek tomu sa nezobrazujú vo filtrovaní? Chcete, aby sa užívateľ dostal podľa hľadaných parametrov čo najľahšie na Vaše produkty? Odporúčame Vám vo Vašom XML súbore používať tag PARAM.
Zásadné parametre pre spotrebiteľa, podľa ktorých sa často riadi pri výbere produktov, sú rozmery, objem, spotreba energie, príkon daného produktu, farba, druh materiálu, určenie a ďalšie. Aby tieto dôležité parametre boli v poriadku je nutné do Vášho feedu jasne a správne uviesť danú hodnotu.
Parametre rozlišujeme na tri druhy:
Parametre číselné:
Používajú sa pre objem, hmotnosť, rozmery, výkon, veľkosť apod. U číselného parametru je nutné do hodnoty <VAL> uviesť mernú jednotku (pokiaľ má).
Napr.:
Parametre textové:
Používame najmä pri farbách, materiáloch, zložení, druhu produktu apod.
Napr.:
Parametre áno/nie:
Tento typ parametra je vhodné používať pri funkciách alebo ak má požadovanú vlastnosť. Pokiaľ vlastnosti a funkcie produktu budú len v texte, nebudú sa zobrazovať vo filtrovaní.
Napr.:
Spotrebiteľ tiež zaiste berie ohľad na distribúciu tovaru. Teda to, pre akú krajinu je určený. Platí pre elektroniku a domáce spotrebiče. Informácie o distribúcii sa zobrazujú len u ponúk e-shopov zapojených do obchodného modelu Heureka Košíku. Dôvodom je predovšetkým fakt, že sme neboli schopní 100% kontrolovať správnosť uvádzaných informácii a riešili sme časté reklamácie nakupujúcich. Pri objednávkach, ktoré idú cez Heureka Košík, dokážeme dohľadať kompletnú históriu a zákazníkovi sa v rámci Garancie nákupu zaručujeme za to, že všetko prebehne bez problémov a prípadné nezrovnalosti s e-shopom dokážeme vykomunikovať.
Feed odporúčame vyplniť nasledovne:
Napr.:
U softwareov (antivírusy, operačné systémy, účtovnícke software, archivácie,…..) je povinné do feedu vyplniť tag TYP DISTRIBUCE. Parameter odlišuje distribúciu krabicovú, (CD či kód je distribuovaný v krabici) alebo elektronickú (zákazník získa kód e-mailom)
Do xml to zadajte nasledujúcim spôsobom:
V názve produktu máte uvedenú značku či výrobcu produktu a aj napriek tomu sa vo filtrovaní Vaše produkty pod danou hodnotou nezobrazujú alebo vôbec nie je možnosť značku/výrobcu zvoliť? Potom Vám odporúčame do feedu vyplniť tag MANUFACTURER.
Napr.:
U elektroniky, domácich spotrebičov, nábytku a ďalších sa uvádzajú rozmery obalu, samotného produktu a hmotnosť netto a brutto. Aby nedochádzalo k zámene týchto hodnôt a užívatelia mali k dispozícii skutočné rozmery a hmotnosť tovaru a nie údaje i s obalom. Je nutné, aby ste na to brali ohľad pri vyplňovaní tagu PARAM.
Pr.:
Správně:
Príklady chybne uvedených parametrov:
Nepresne uvedený parameter:
Prečo sú vyššie spomínané parametre chybné?
Rozmery – musia byť jasne uvedené, o aký rozmer ide. Inak môže byť jednoducho zamenená výška, šírka i hĺbka produktu a spotrebiteľ si môže objednať produkt, o ktorý nemá záujem.
Otáčky – je nutné uviesť, že ide o maximálne otáčky za minútu, ktoré práčka dosahuje. Keby nebolo uvedené, že ide o maximálne otáčky mohlo by dôjsť k chybe (mohol by to byť aj minimálny počet otáčok práčky).