Meranie konverzií je nástroj, ktorý vám ukáže veľa užitočných informácií. Dozviete sa z neho, koľko užívateľov, ktorí sa preklikli z Heureky, dokončilo nákup v e-shope. A to dokonca aj na úrovni jednotlivých kategórií a produktov. Službu Meranie konverzií môže využívať každý e-shop registrovaný na Heureke.
Aby ste mohli vo vašom e-shope merať konverzie, je potrebné si v e-shope implementovať skript Meranie konverzií. Na jeho základe sa vám v štatistikách kliknutí (v administrácii obchodu na Heureke) zobrazí, koľko kliknutí a z akých produktov sa premenilo na objednávku. Pokiaľ teda užívateľ klikne na Heureke na produkt A dňa 10. 11., ale nakúpi vo vašom obchode až 20. 11. produkt B, tak sa konverzia zobrazí pri kliknutí, teda 10. 11. pri produkte A. Konverzie sa môžu započítať až 30 dní po kliknutí.
Na e-shope môžete mať súčasne nasadené oba skripty na meranie konverzií – starý aj nový. V štatistikách v správe obchodu potom zobrazujeme dáta z oboch verzií oddelene (nové/staré). Ak zaznamenáte rozdiely medzi štatistikami, je to pravdepodobne spôsobené tým, že nové meranie zohľadňuje dáta s DPH, zaznamenáva konverzie z prehliadačov Safari a Firefox a tiež z našej mobilnej aplikácie. V administrácii obchodu si navyše môžete nastaviť, či chcete náklady zobrazovať s DPH alebo bez neho.
V predvolenom nastavení predpokladáme, že nám hodnoty objednávok posielate vrátane DPH. Ak ale chcete náklady zobrazovať bez DPH, môžete si to jednoducho zmeniť v administrácii. Len je dôležité, aby toto nastavenie zodpovedalo formátu, v ktorom nám hodnoty objednávok skutočne posielate – teda buď s DPH, alebo bez DPH.
Upozornenie: reporty z Merania konverzií v správe obchodu sú v tejto chvíli dostupné iba pre starú verziu merania. Nájdete ich v administrácii v sekcii „Prehľad o výkone a nákladoch“
Ak prechádzate na nové Meranie konverzií, došlo k zmene umiestnenia aj formátu kľúča. Oproti starému Meraniu konverzií, kde ste hľadali Verejný kľúč pre Meranie konverzií (ktorý mal 32 znakov), kľúč pre nové Meranie konverzií nájdete vo svojej administrácii pod záložkou „Meranie konverzií - nové“ -> v pravom dolnom rohu pod názvom „Váš API kľúč“ (novo obsahuje 36 znakov). Na danej stránke dohľadáte aj skript pre produktový detail a skript pre Thank you page.
Nové Meranie konverzií môžete na svoj e-shop nasadiť dvoma spôsobmi – buď pomocou podporovaného shopsystému, alebo vlastnou implementáciou.
1. Pomocou shopsystému
Ak váš obchod funguje na shopsystéme podporujúcom nové Meranie konverzií, stačí v administrácii vložiť „Váš API kľúč“
2. Vlastná implementácia pomocou skriptu pre Meranie konverzií
Ak implementujete meranie ručne, je potrebné pridať dva skripty:
Je potrebné tiež skontrolovať že po presmerovaní z Heureky na váš obchod zostáva v URL adrese identifikátor kliknutia “hgtid”, ktorý je potrebný spolu so skriptom pre produktový detail na meranie konverzií.
Príklad: https://”názov obchodu”/iphone-13-128gb-cerna-d6731111.htm?utm_source=heureka_cz&utm_medium=product&utm_campaign=heureka_cz_mobilni-telefony_ios_x_ri036b2&hgtid=a6a0b088-773e-4e84-a847-bbb3197632ee
Viac informácií o implementácii nájdete v Technickej dokumentácii služby merania konverzií
Ak sa neobjaví žiadna informácia, znamená to, že sme doteraz cez daný skript neobdržali žiadnu objednávku, a preto nemôžeme inštaláciu overiť.
Táto funkcia slúži iba na prvotné overenie správnosti implementácie. Akonáhle od vás príde do systému prvá objednávka, bude sa v administrácii zobrazovať ako „úspešná inštalácia“, aj v prípade, že by bol skript neskôr odstránený alebo nesprávne nasadený.
Ako zistiť, že služba nefunguje správne?
Či nám správne odosielate dáta pre nové Meranie konverzií, si môžete overiť v administrácii v sekcii „Štatistiky - Nové“. V nich zobrazujeme chybné objednávky za posledných 7 dní, ale zobrazujeme iba posledných 10 chybných objednávok ako ukážku. Vypísané chyby je možné napraviť podľa priloženého návodu:
Najčastejšie chyby:
Chyby v novom Meraní konverzií rozdeľujeme do dvoch kategórií:
Najčastejšou chybou, pri implementácii býva, že celková cena objednávky sa nezhoduje so súčtom jednotlivých cien produktov = PRICE_DONT_MATCH. Vždy teda odporúčame skontrolovať, že toto bolo nastavené správne. Zoznam všetkých chýb nájdete tu.
Ďalej sa môžu objaviť chyby v konkrétnych dátach, ktoré sú odosielané cez skript na stránke s poďakovaním (Thank you page). Najčastejšie sa týkajú nasledujúcich tagov:
Zamerajte sa predovšetkým na implementáciu skriptu na Thank you page – ten je kľúčový pre správne meranie objednávok.
V týchto prípadoch odporúčame skontrolovať, či sú hodnoty v týchto poliach správne vypĺňané a správne odosielané.