Tento náš postup je v súlade s legislatívou a GDPR, čo máme potvrdené renomovanou právnou kanceláriou Rowan Legal a konzultačnou spoločnosťou KPMG, s ktorými sme sa na GDPR dlhú dobu pripravovali a tiež konzultáciami v rámci APEK.
Pozri tiež článok tu: https://www.apek.cz/clanky/gdpr-obchodnici-a-nakupni-radce-heureka-jak-spra
Obchodník je oprávnený zasielať obchodné oznámenia svojim zákazníkom, ak ich kontaktný údaj obchodník získal v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb, pričom musí byť dodržaný princíp opt-out, teda zákazník musí mať možnosť odmietnuť zasielania obchodného oznámenia pri realizácii objednávky, prípadne kedykoľvek potom pri zasielaní obchodného oznámenia. Obchodník je oprávnený zasielať len také oznámenia, ktoré sa týkajú činnosti obchodníka. Oprávnenie zasielať obchodné oznámenia jeho zákazníkom je obchodníkovi dané na základe príslušných ustanovení zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (ZSIS). Riešenie opt-out implementuje pre službu Overené zákazníkmi aj leader v oblasti shopsystémov, spoločnosť Shoptet.
Odporúčaná textácia Heurekou pre taký checkbox je "Nesúhlasím so zaslaním dotazníka spokojnosti v rámci programu Overené zákazníkmi, ktorý pomáha zlepšovať vaše služby."
To nie, stále platí že celé profily e-shopov nemažeme. Iba blokujeme, aby nedochádzalo k importu dát a zobrazovaniu produktov, ale aby bola zachovaná história obchodu a recenzií. Na žiadosť obchodníka môžeme v súlade s GDPR zmazať iba osobné údaje spojené s registrovaným profilom e-shopu, tzn. meno a e-mailovú adresu. Na detaile obchodu nezobrazujeme žiadnu informáciu, ktorá by sa týkala obchodného vzťahu, alebo bola iným spôsobom neverejná.
Viac v našich obchodných podmienkach bod 5.5.
Spracovateľská zmluva, čiže doložka o spracovaní osobných údajov, bude súčasťou nových obchodných podmienok, ktoré vstúpia do platnosti 25.5. a nahradí doterajšie obchodné podmienky. Nie je potreba uzatvárať žiadnu inú alebo novú písomnú zmluvu.
V prípade, že zákazník prejaví nesúhlas so zasielaním dotazníku spokojnosti na danom e-shope, nebude mu zaslaný iba tento konkrétny dotazník. Keď zákazník odmietne zasielanie dotazníkov priamo v samotnom dotazníku Overené zákazníkmi odhlási sa automaticky z odberu celého programu OZ. Ak sa bude chcieť znovu k odberu dotazníkov prihlásiť, je potreba kontaktovať Heureku na [email protected].
Ak vás zaujíma viac, o GDPR sme písali aj na našom blogu. Pozrite sa tu.