Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

KYC - Ako overiť svoj obchod pre online platby?

  • Čo je to KYC a prečo sa vykonáva?
  • Vzťahuje sa KYC na všetkých obchodníkov?
  • Ako môžem vykonať KYC?
  • Na čo si dať pozor?
  • Čo ak sa mi firemné údaje zmenia, musím to hlásiť Adyenu?
  • Príklady vyplnenia

Čo je to KYC a prečo sa vykonáva?

Názov KYC je skratka anglického "Know Your Customer", teda "poznaj svojho zákazníka". Tento spôsob overenia je stanovený aj vyžadovaný úradmi a na Slovensku je známy ako "fyzická identifikácia". Všetky banky a finančné inštitúcie (u nás  Adyen) musia dodržiavať určité predpisy, aby sa obmedzili podvody, pranie špinavých peňazí alebo financovanie terorizmu.

Vzťahuje sa KYC na všetkých obchodníkov?

Áno. Bez KYC nie je možné spracovávať online platby na Heureka Marketplace a následne platiť obchodníkom za objednávky. Je preto nevyhnutnou podmienkou pre zapojenie sa do služby.

Ako môžem vykonať KYC?

V administrácii nájdete sekciu Proces overenia, kde musíte vyjadriť súhlas s podmienkami Adyen. Nájdete tu aj odkaz na samostatnú stránku, kde je potreba vyplniť vaše údaje.

Ide najmä o tieto údaje:
  • podrobnosti o spoločnosti
  • výpis z bankového účtu
  • obchodné vlastníctvo (kto riadi spoločnosť) i
Celý proces je online a veľmi jednoduchý. Akonáhle sú všetky dokumenty overené (čo trvá obvykle 1–3 pracovné dni), môžete si začať vyplácať prijaté platby na svoj účet. 
 
Dodatočná zmena vyššie uvedených údajov je možná. Urobíte ju v administrácii e-shopu, v podponuke Proces overenia, Generovať odkaz na formulár. Postupujete rovnako ako pri prvom zadávaní údajov.
 
Kedykoľvek počas vypĺňania údajov máte možnosť nahliadnuť do nápovedy Adyenu. Tú nájdete na každej stránke dole pod formulárom.
 
Viac o konkrétnych detailoch si môžete prečítať v Požiadavkách na dokumenty (EN).

Na čo si dať pozor?

Adyen porovnáva údaje na nahraných dokumentoch s údajmi vyplnenými v procese overenia. Uistite sa preto, že ich zadávate všade úplne rovnako, inak dôjde k ich zamietnutiu. Pokiaľ v priebehu používania služby zmeníte fakturačné údaje, je potrebné nechať KYC opäť skontrolovať platobným poskytovateľom.
V sekcii, kde vyplňujete údaje o majiteľoch firmy, je potrebné vyplniť vždy dve osoby - majiteľa (alebo ovládajúcu osobu) a konateľa. Pokiaľ sa jedná o totožnú osobu, je potrebné pri tejto osobe zaškrtnúť dve role z každej kategórie. Napríklad "Majiteľ" a "Konateľ".

Čo ak sa mi firemné údaje zmenia, musím to hlásiť Adyenu?

Áno. Rovnako ako pri prvom vyplnení choďte do formulára, kde informácie upravte.

POZOR: Ak údaje zmeníte, budú Adyenom opäť schvaľované. Než budú schválené, Adyen pozastaví výplaty z Heureka Marketplace. Pokiaľ neprebehne úspešné overenie do 30 dní, bude Heureka Marketplace pozastavený. Pokiaľ nebude obchod znovu overený do 72 dní, všetky prostriedky na virtuálnom účte budú vrátené späť zákazníkom. Venujte teda pri úprave zvýšenú pozornosť tomu, či boli údaje schválené.

Príklady vyplnenia

Príklad 1:

Spoločnosť Maškrty.sk má 2 majiteľov. Pána Cukríka a pána Čokoládu. Každý z majiteľov vlastní 50% spoločnosti. Konateľom tejto spoločnosti je pani Koláčiková. V údajoch o osobách s rozhodovacou právomocou tak bude potrebné uviesť osobné údaje pána Cukríka a aj pána Čokolády, ktorí obaja budú mať úlohu majiteľa. Súčasťou overenia je potrebné nahrať nejaký doklad totožnosti. Ďalej svoje údaje nahrá aj pani Koláčiková, ktorá bude mať úlohu konateľa. Tiež musí byť nahraný aj jej doklad totožnosti.

Príklad 2:
Spoločnosť Šaláty.sk má len jedného majiteľa, pána Uhorku, ktorý je zároveň aj konateľ. V údajoch o osobách s rozhodovacou právomocou tak uvedie svoje osobné údaje a v rozbaľovacom zozname zaškrtne rolu majiteľa aj konateľa. Následne nahrá aj svoj doklad totožnosti.

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.