Postup:
1. Po dokončení objednávky zo strany zákazníka Heureka automaticky odosiela e-mail so zhrnutím objednávky, ktorý bude doručený na uvedenú kontaktnú e-mailovú adresu eshopu. V tejto chvíli je už možné s objednávkou pracovať. Znenie e-mailu je na obrázku nižšie.
2. Ďalším krokom je prihlásenie sa do administrácie eshopu na Heureka.sk. Po prihlásení sa Vám zobrazí počet nevybavených objednávok v červenej lište na vrchnej strane stránky. Stačí kliknúť na text "Máte X nevybavených objednávok" a budete presmerovaní do správy objednávok.
3. Po kliknutí na nevybavené objednávky ste automaticky presmerovaní do administrácie a správy objednávok. V hlavnom okne vidíte celkový počet objednávok a ich stavy, ktoré sa odlišujú podľa aktuálnej situácie, v ktorej sa objednávka nachádza. Objednávky sa dajú ďalej filtrovať podľa kritérií zadaných vo fialovom boxe na vrchnej strane stránky. V prípade správy viacerých obchodov aj ich zmena vpravo hore.
4. Po kliknutí na ID Heureka sa dostanete k administrácii konkrétnej objednávky. Tu sú k dispozícii všetky informácie, ktoré zákazník v objednávke zadal (ceny, zákazníkove údaje, zvolená doprava, platba). Prvým krokom vykonávaným na tejto stránke je prijatie, či storno objednávky.
V prípade, že je celá objednávka v poriadku, je možné túto objednávku prijať pomocou zeleného tlačidla „PRIJAŤ" vpravo hore.
5. Prijatím objednávky sa dostávate do ďalšieho kroku, kde je možné postupovať dvoma spôsobmi a to na základe zvolenej platby zo strany zákazníka.
a. DOBIERKA - v prípade objednávky a voľby platby na dobierku je možné ihneď po prijatí objednávky túto objednávku „EXPEDOVAŤ" pomocou zeleného tlačidla.
b. PLATBA VOPRED - v druhom prípade môže byť tlačidlo expedovať sivé a vtedy nie je možné pokračovať s expedovaním. Je to z toho dôvodu, že platba zatiaľ nebola doručená na PayU účet Heureky. Stav zaplatenia je možné sledovať v tabuľke Všeobecné, kde je stĺpec zaplatené. V okamihu, kedy bude platba uhradená, budete informovaní e-mailom a môžete pokračovať v ďalšom procese.
6. Nasledujúcim krokom je nastavenie informácií a komentára pre expedovanie. Tu sa z výberového boxu vyberie jedna z troch možností, ktorá aktuálne zodpovedá stavu objednávky:
Expedované – objednávka bola odoslaná cez dopravcu
Expedované na výdajné miesto – objednávka odoslaná na výdajné miesto
Pripravené na vyzdvihnutie – objednávka je pripravená na vyzdvihnutie na pobočke
Ďalej uvediete komentár (tento komentár bude doručený i zákazníkovi). Môžete uviesť aj trackovací kód* na sledovanie zásielky a prílohu (napríklad faktúru a pod.)
* v prípade nefunkčnosti zadania trackovacieho kódu je potrebné v nastaveniach dopravy nastaviť pri každom dopravcovi trackovací odkaz, do ktorého sa bude kód dopĺňať.
7. Posledným krokom je potvrdenie, že zákazník tovar prevzal, čo sa opäť potvrdí zeleným tlačidlom. Po dokončení tohto kroku je objednávka označená ako dokončená a nemožno meniť žiadne informácie ani objednávku dodatočne stornovať v prípade, že tovar nebol doručený alebo bol vrátený v 14-dennej lehote. Takéto situácie je potrebné riešiť individuálne so zákazníckym servisom Heureka.sk prostredníctvom emailu [email protected].
Na základe konečného stavu objednávky Expedovaná/Dokončená tiež dochádza k spätnej mesačnej fakturácii provízií za objednávky cez Heureka Košík.
Vzhľadom k tomu, že za obchody v rámci modelu Heureka Košík ručíme zlatou pečaťou Garancia nákupu, tak si kvalitu zapojených obchodov starostlivo strážime.
V prípade, že eshop včas nespracováva objednávky, nenastavuje objednávkam aktuálne stavy a nereaguje na naše výzvy, je to impulz pre dočasnú deaktiváciu Heureka Košíka daného eshopu.