V prípade, že si zákazník zvolí úhradu objednávky platbou vopred, sú platby zabezpečované Heurekou prostredníctvom systému PayU.
Ak si zákazník zvolí platbu Štandardným bankovým prevodom, sú mu ihneď po vytvorení objednávky zaslané pokyny k platbe. Z toho dôvodu eshop už neposiela svoje pokyny k platbe, aby sa zákazníkovi nedostávali dvojité informácie o platbe.
V prípade voľby úhrady prostredníctvom rýchlej online platby kartou a všetkých ostatných možností rýchlych online platieb, je zákazník v závere objednávky presmerovaný na platobnú bránu, kde by mal vykonať úhradu.
Ak zákazník neuhradí objednávku, v prípade online platby alebo bankového prevodu, mu je automaticky po desiatich dňoch zaslaný email upozorňujúci na neuhradenie objednávky a je zrušená.
Hneď ako je platba za objednávku prijatá, je ihneď k dispozícii obchodníkovi v administračnom rozhraní Heureka.sk v záložke „online platby", odkiaľ si môže platby za objednávky vyplatiť na svoj účet.
Aby si mohol eshop previesť finančné prostriedky za objednávky, musí mať vykonanú identifikáciu!
V situáciách, kedy je potrebné platbu za objednávku vrátiť zákazníkovi, vrátenie platby vykonáva vždy eshop. Eshop si štandardne prevedie platbu za objednávku z PayU na svoj účet a vykoná vrátenie platby zákazníkovi. Je nutné si od zákazníka vyžiadať číslo účtu pre vrátenie platby.
Iba v prípade, že zákazník tovar uhradí online platobnou kartou, je možné platbu vrátiť priamo z administračného rozhrania na Heureka.sk, v detaile objednávky pomocou tlačidla „Vrátiť platbu".
Táto možnosť je však uskutočniteľná iba v tom prípade, ak je zostatok na účte eshopu minimálne v hodnote sumy, ktorá má byť vrátená. Ak má eshop všetky platby prevedené na svoj účet a zostatok 0 eur, nie je možné platbu vrátiť touto cestou a je nutné postupovať tak, ako v prípade bankového prevodu a ostatných online platieb.