Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Ako otvoriť a prevádzkovať internetový obchod zameraný na maďarských zákazníkov?

Musím založiť maďarskú spoločnosť?

Vzhľadom na to, že Maďarsko je členským štátom EÚ, je cezhraničný predaj bežnou obchodnou praxou. Je preto možné prevádzkovať internetový obchod so sídlom na Slovensku, ktorý sa bude zameriavať na zákazníkov v Maďarsku. V niektorých oblastiach podnikania je ale cezhraničný predaj vylúčený. Ide napríklad o predaj tabakových výrobkov (vrátane vaporov, elektronických cigariet a zariadení určených výhradne na konzumáciu tabaku, ako sú fajky). Tento predaj je prísne regulovaný a výrobok je možné predávať iba v miestnych predajniach tabakových výrobkov, nie online. Rovnako lieky môžu predávať iba lekárne, predaj liekov online môžu vykonávať iba lokálne lekárne, cezhraničný predaj liekov je preto vylúčený.

Je niečo, čo nemhu prodávat online? 

Existujú výrobky, ktoré je možné predávať iba v kamennej predajni, napríklad pepper spray (obranný sprej) alebo lovecké a ďalšie zbrane. Tabakové výrobky, e-cigarety a ďalšie výrobky súvisiace s tabakom je možné predávať iba v špecializovaných kamenných predajniach tabaku! Lieky je možné predávať iba v lekárňach a iba lekárne si môžu otvoriť predaj liekov online. Pri niektorých výrobkoch je vyžadovaná zvláštna registrácia, licencia či povolenie. Ide o niektoré potraviny, chemické látky, biocídne prípravky a ďalšie. Skôr ako začnete predávať výrobky maďarskému spotrebiteľovi, obráťte sa na miestneho právneho poradcu!

Potrebujem obchodné podmienky alebo iné právne dokumenty (týkajúce sa ochrany osobných údajov a súkromia, zásady marketingovej komunikácie atď.) v maďarčine?

Obchodné podmienky budete určite potrebovať. Ak už pôsobíte na zahraničných trhoch, môže sa spočiatku zdať ako dobrý nápad jednoducho preložiť existujúce obchodné podmienky do maďarčiny. Avšak by sme vás radi pred týmto polovičatým riešením varovali, pretože by ste mohli prísť o viac peňazí, než koľko ste ušetrili.

 

Najmä v prípade, keď nakupujúcimi sú fyzické osoby, ktoré nekonajú za účelom podnikania, existuje niekoľko právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa, ktoré platia povinne, a vy sa od nich vo svojich obchodných podmienkach nemôžete odchýliť.

 

Hoci prevádzkovanie webových stránok v maďarčine nie je povinné, na využívanie služieb Árukereső je to jedna z nevyhnutných podmienok. Navyše musíte svojho kupujúceho jasne a jednoznačne informovať o zmluvných podmienkach a predtým, ako kupujúci zadá objednávku, musíte informovať o jazyku, v ktorom sa uzatvára zmluva a o rozhodnom práve, ktorým sa budú zmluvné podmienky riadiť.

 

Pri prevádzkovaní internetového obchodu spracovávate množstvo osobných údajov, ako je meno, adresa, e-mailová adresa alebo IP adresa vašich kupujúcich. Možno budete chcieť svojim zákazníkom zasielať informačné bulletiny alebo cielené ponuky.

Na spracovanie osobných údajov potrebujete právny základ, ktorým je vo väčšine prípadov súhlas subjektu údajov, ktorý je možné získať pomocou webových formulárov. Bez platného súhlasu môže byť vaše spracovanie údajov považované za nezákonné a hrozia vám vysoké pokuty za porušenie pravidiel na ochranu osobných údajov.

Informácie, ktorými sa spracovanie osobných údajov riadi, môžete uviesť v zásadách ochrany osobných údajov. Tie sú nevyhnutné pre zaistenie súladu vášho obchodu s právnymi predpismi.

 

V Maďarsku je pre zasielanie marketingových oznámení elektronickými prostriedkami, napr. e-maily a SMS, nutný súhlas zákazníkov ako príjemcov. Ide o tzv. opt-in princíp (opakom je tzv. opt-out princíp), ktorý znamená, že odosielateľ môže zasielať marketingové oznámenie prostredníctvom uvedených komunikačných kanálov iba vtedy, ak získal predchádzajúci súhlas určeného príjemcu pre daný komunikačný kanál. Marketingový opt-in by mal spĺňať štandard súhlasu podľa GDPR. To znamená, že takýto súhlas musí byť slobodný, informovaný, jednoznačný a musí byť daný na konkrétny účel. To je možné vykonať napr. zaškrtnutím políčka pri návšteve webovej stránky, voľbou technického nastavenia služieb informačnej spoločnosti alebo podpisom súhlasného vyhlásenia.

Aké sú v Maďarsku právne predpisy na ochranu spotrebiteľa – záruka, vrátenie tovaru, odstúpenie od zmluvy atď.?

Kupujúceho spotrebiteľa ste povinní informovať o mnohých veciach (napr. o jeho práve na odstúpenie od zmluvy, o jeho práve v súvislosti s chybným plnením). Pokiaľ tak neurobíte, môže sa kupujúci domáhať neplatnosti uzavretej zmluvy.


Majte na pamäti, že zákon na ochranu spotrebiteľa je v Maďarsku prísne regulovaný. V osobitných kategóriách výrobkov uvedených v zákone, t. j. elektronika, hračky, nábytok nad 10 000 HUF predajnej ceny, platí povinná zákonná záruka.


Povinná zákonná záruka je pre výrobky nasledujúca:

  • od 10 000 do 100 000 HUF je záručná doba 1 rok,
  • od 100 001 HUF do 250 000 HUF je záručná doba 2 roky,
  • nad 250 001 HUF je záručná doba 3 roky.

Spoločne s výrobkom máte povinnosť zaslať záručný list. Jeho obsah je stanovený zákonom. Záručný list môže byť vystavený aj elektronicky a môže byť spojený s vystavenou faktúrou.


Okrem toho existujú presné pravidlá pre vrátenie výrobku a vybavovanie záručných reklamácií.

  • Ak je to možné, je nutné vykonať opravu alebo výmenu, a to najneskôr do 15 dní. Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako 15 dní, musíte spotrebiteľa informovať o predpokladanom čase opravy alebo výmeny.
  • Ak počas záručnej doby nie je možné výrobok opraviť, musíte tovar vymeniť do 8 dní, ak spotrebiteľ nestanovil inak (napr. nepožiadal o vrátenie ceny).
  • Ak sa po 3 opravách v záručnej dobe na tovar opäť vyskytne vada a ak spotrebiteľ nepožiadal o iný spôsob nápravy musíte tovar do 8 dní vymeniť.
  • Ak nie je výrobok opravený do 30 dní, musíte výrobok vymeniť do 8 dní od uplynutia tridsaťdňovej lehoty, ak spotrebiteľ nedal iný pokyn.

V prípade vyššie uvedeného, ​​ak výrobok nie je možné vymeniť, musíte spotrebiteľovi do 8 dní vrátiť cenu.


Pri reklamácii výrobku nie ste oprávnení požadovať vrátenie výrobku v pôvodnom obale alebo trvať na doložení faktúry.


Uplatňujú sa aj práva na odstúpenie od zmluvy podľa pravidiel EÚ.

Povinné návody a informácie o výrobku, štítky na výrobku musia byť k dispozícii v maďarčine!  Ak ich nemôžete umiestniť na samotný výrobok, môžu byť tieto informácie umiestnené napr. v QR kóde.


Dôrazne teda odporúčame, aby ste sa pred začatím online predaja maďarským spotrebiteľom poradili s miestnym právnym poradcom!

 

Aké sú podmienky na riešenie sporov so zákazníkmi v Maďarsku? Je možné spory riešiť mimosúdne?

Vo všeobecnosti sa spotrebiteľ môže za účelom právnej ochrany obrátiť na orgán ochrany spotrebiteľa alebo na úrad zaoberajúci sa hospodárskou súťažou, a to za účelom mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu, prípadne na súd. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu môže spotrebiteľ vyplniť online formulár pre mimosúdne riešenie sporov. Tento odkaz ste povinní vložiť do svojich obchodných podmienok.

Aké sú podmienky v oblasti ochrany duševného vlastníctva pri expanzii do zahraničia?

Upozorňujeme najmä na poplatok za súkromné ​​kopírovanie, ktorý sa vzťahuje na niektoré prázdne nosiče médií, ako sú: pamäťové karty, smartfóny. Viac informácií nájdete na: https://www.artisjus.hu/english/copyright-in-hungary/.

Čo je DPH a aká je sadzba DPH v Maďarsku?

Hoci zriadenie miestnej prevádzky nie je povinné, existujú určité daňové pravidlá, ktoré musíte dodržiavať! Po prvé, musíte mať platné daňové číslo EÚ. Pod svojím daňovým číslom EÚ môžete predávať maďarským odberateľom s použitím maďarských sadzieb DPH (všeobecná sadzba je 27 % a pre špeciálne výrobky existuje 18 % a 5 %). Dôrazne odporúčame obrátiť sa na profesionálneho daňového a finančného poradcu! Viac informácií nájdete tu.

Musím svojim zákazníkom v Maďarsku vystavovať faktúry v miestnom jazyku?

Nie, ale dôrazne vám odporúčame vystaviť faktúru v maďarčine alebo v angličtine. Pozrite sa na stránky Európskej komisie, kde nájdete všeobecné tipy na fakturáciu.

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.