Jedná sa o jednoduchý nástroj, ktorý slúži na automatické bidovanie. Je vhodný pre obchody, ktoré chcú zvýšiť viditeľnosť svojich ponúk na produktových kartách a nemajú dostatok času na ručné nastavovanie cien prekliknutí.
Simple Bidding je k dispozícii bezplatne v administrácii na Heureke. Podmienkou jeho používania je mať aspoň modrý certifikát Overené zákazníkmi a kladný zostatok kreditu (obchod v režime PPC).
Aktivuje sa kliknutím na pole „Nastaviť Simple Bidding“.
Pre jeho aktiváciu je potrebné vložiť hodnoty do polí „Maximálne mesačné investície“ a „Max. podiel nákladov na obrate“. Nastavte si také hodnoty, ktoré sú v súlade s vašou obchodnou stratégiou.
Po aktivácii služby je potrebné počkať aspoň 1-2 týždne, kým sa algoritmus stabilizuje. Na základe vami nastaveného PNO a maximálnej investície Simple Bidding určuje, koľko produktov bude bidovať a vďaka znalosti vášho konverzného pomeru zo skoršieho obdobia kontroluje cenu prekliknutia (CPC). Bohužiaľ nástroj vopred nevie, aký bude konverzný pomer pri bidovaní. Preto bidy neustále upravuje podľa získaných údajov a produkty s vysokým PNO prestáva bidovať. Niektoré konverzie nemusia prebehnúť ihneď po návšteve e-shopu. Zákazníkovi môže trvať pár dní, kým nakúpi, a tak sa konverzia prejaví v štatistikách až neskôr. Niektoré konverzie tiež nemusia byť započítané, pokiaľ používateľ nepovolí cookies.
V nastavení nástroja Simple Bidding je možné vložené hodnoty PNO a maximálne mesačné investície kedykoľvek upraviť (kliknutím na pole „Nastavenie“), alebo službu úplne deaktivovať.
Ceny prekliknutí sa nastavujú cez XML súbor, preto pred aktiváciou skontrolujte, či vo svojom XML súbore nemáte pri ponukách uvedené ceny prekliknutí v tagu HEUREKA_CPC. Tieto ceny môžu kolidovať s nastavením Simple Biddingu a skresľovať štatistiky.
Rovnako tak odporúčame skontrolovať nastavenie biddingu v administrácii na úrovni produktov alebo kategórií.