Sortiment report vám pomôže jednoducho zanalyzovať cenovú konkurencieschopnosť jednotlivých produktov alebo zistiť ich popularitu.
Sortiment report obsahuje kľúčové údaje hlavne pre pracovníkov e-shopov zodpovedných za štruktúru sortimentu a cenotvorbu. Kľúčové údaje zahŕňajú počet konkurentov ponúkajúcich produkt, porovnanie ceny e-shopu s trhom, možnosť radiť podľa popularity produktu na Heureke atď. Majú podobu exportu dát vo voliteľnom formáte (XLS, XML a CSV) a sú dostupné online po dobu 3 mesiacov. Sortiment reporty vo formáte XLS sa generujú maximálne do 32 000 produktov.
V prípade cenového porovnania report neobsahuje mená konkurenčných e-shopov, ukazuje len cenové rozvrstvenie na trhu.
Report obsahuje iba produkty, ktoré sú v čase generovania zaradené do katalógu Heureky (spárované).
Sortiment Report je k dispozícii všetkým obchodom, ktoré sú v PPC režime a majú spárovaný aspoň 1 produkt. V prípade, že nie je niektorá z týchto podmienok splnená, záložka Sortiment report z administrácie e-shopu zmizne.
Report nájdete v administrácii e-shopu pod záložkou Štatistiky a reporty - Sortiment Report.
V nastavení si môžete tiež nastaviť, či si prajete obdržať potvrdenie e-mailom o vygenerovaní reportu (potvrdenie obdržíte na e-mail uvedený v kontaktných údajoch, zaslanie na inú e-mailovú adresu nie je možné). Report si môžete vygenerovať maximálne raz za hodinu.
Sortiment report je možné z našej strany sťahovať iba manuálne v administrácii e-shopu, iné možnosti zatiaľ neponúkame.
Neviete, ako so Sortiment reportom pracovať? Prečítajte si nižšie pár základných rád.
Ako pracovať s produktmi, ktoré ponúkate iba vy bez ďalšej konkurencie? Pozrite sa na naše tipy.
Segment = názov sekcie na Heureka.sk
Kategória = názov kategórie na Heureka.sk
Meno produktu = názov produktu uvedený v XML súbore e-shopu
ID produktu = unikátne označenie produktu na Heureke
Výrobca = názov výrobcu produktu
EAN = jednoznačné označenie jednotlivých druhov tovaru vo formáte EAN 13 (viac o EAN kóde)
Item ID = unikátne označenie produktu v rámci e-shopu
Vaša URL = odkaz na stránku s ponukou daného výrobku v e-shope
Heureka URL = odkaz na stránku produktu s porovnaním cien ostatných e-shopov
Počet e-shopov predávajúcich produkt = počet e-shopov, ktoré daný produkt v rámci Heureka.sk ponúkajú
Popularita produktu na trhu = relatívna hodnota, ktorá ukazuje, ako je produkt populárny. Čím vyššie číslo, tým populárnejší produkt. Táto hodnota vám pomôže porovnať najobľúbenejšie produkty vo vašom sortimente a zamerať sa na ne. Popularita je založená na obľúbenosti produktu u užívateľov za posledných 8 dní.
Vaša cena = koncová cena produktu s DPH, vr. autorských a recyklačných poplatkov
Vaša pozícia podľa ceny = pozícia, na ktorej je e-shop pri porovnaní od najnižšej ceny. Ponuky odporúčaných obchodov nie sú brané do úvahy.
Vaša pozícia podľa biddingu = priemerná pozícia ponuky na detaile produktu, na ktorú bolo za posledné 3 dni kliknuté. Napr.: ak bola ponuka na treťom mieste medzi odporúčanými obchodmi, uloží sa ako 3., ak bola ponuka prvá hneď pod odporúčanými obchodmi s tromi ponukami, uloží sa 5. atď.
Ak na ponuku za 3 dni kliknuté nebolo, je to priemerná pozícia za celú kategóriu, v ktorej sa ponuka nachádza.
Napr.: v jednej kategórii má e-shop 3 ponuky (A, B a C).
Cena za prekliknutie = maximálna cena za kliknutie. Je to cena, ktorú máte nastavenú na konkrétnu ponuku (v administrácii alebo feede). Pokiaľ na ponuku nebiddujete, platí cena prekliku nastavená na sekcii. Ak ani tú nemáte nastavenú, platí minimálna cena prekliknutia v danej sekcii.
Najnižšia cena = najnižšia cenová ponuka daného produktu
Price min2 - Price min10 = ceny 9 obchodov s najnižšou cenou
Price max10 - Price max2 = ceny 9 obchodov s najvyššou cenou
Najvyššia cena = najvyššia cenová ponuka daného produktu