Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Ako nastaviť ponúkané platby a spôsoby dopravy?

Tabuľka dopráv je dôležitou súčasťou nastavenia Heureka Marketplace. Obzvlášť dôležité je to vo chvíli, keď nepoužívate API napojenie ani nezasielate možnosti dopráv v XML feede (alebo len čiastočne). Bez vyplnenej tabuľky dopráv Vám v tomto prípade Heureka Marketplace nebude fungovať.

Podľa spôsobu zapojenia zasielate informáciu o možných platbách a dopravách pomocou jedného z troch nasledujúcich scenárov. Zoradené sú podľa nadradenosti nad ostatnými zdrojmi.
  1. Marketplace API
    Tento zdroj informácií má vždy prednosť pred ostatnými. Všetky možnosti sa teda zákazníkovi zobrazia tak, ako ich posielate v API. Jediný údaj, ktorý neposielate cez API a je ho potreba vyplniť v tabuľke platieb (záložka Spôsob platby) je váš bankový účet, ak podporujete možnosť platby bankovým prevodom. Ak tento údaj nevyplníte, musíte zákazníkovi zaslať údaje o platbe priamo vo vašom potvrdzovacom emaile.
     
  2. XML feed
    Ak posielate informácie o doprave v XML feede, zobrazia sa zákazníkovi typy dopravy uvedené tam. Jedinou výnimkou je osobný odber vo vašom obchode, ktorý sa cez feed neposiela. Ak osobný odber ponúkate, vyplňte ho podľa návodu nižšie. Odporúčame vyplniť aj ostatné dopravy.
     
  3. Tabuľka dopráv
    Ak nevyužívate API ani XML feed, berieme ako zdroj informácií Tabuľku poplatkov za dopravu. Vyplňte, prosím, všetko podľa návodu nižšie.

Ako tabuľku vyplniť?

Všetky nastavenia vykonáte v Heureka Administrácii na záložkách:

  • Spôsob platby
  • Spôsob doručenia
  • Tabuľka poplatkov za dopravu

Každá záložka je neoddeliteľnou súčasťou celku a je potrebné vyplniť všetky tieto sekcie. V predvolenom stave je Tabuľka poplatkov za dopravu prázdna, bez možnosti úpravy. Aby ste mohli nastaviť požadované spôsoby dopravy s možnosťami platby a následnou cenou, musíte najprv nastaviť dostupné možnosti doručenia a platby v menu Spôsob platby a Spôsob doručenia.

Spôsob platby

V sekcii Spôsob platby si nastavte platobné metódy, ktoré podporujete. Nájdete tu nasledujúce možnosti:

  • Platba kartou – Túto možnosť nie je možné odstrániť vzhľadom na to, že je začlenená priamo v Heureka Marketplace a zaisťuje ju Heureka. Platba kartou a online platby sa realizujú cez platobnú bránu Adyen a sú vyplácané cez administráciu Heureky. Nie sú realizované cez e-shop.
     
  • Po prijatí – Platba pri prevzatí v predajni, výdajnom mieste alebo kuriérovi pri doručení
     
  • Bankový prevod – Tradičný bankový prevod. Vyplňte, prosím, údaje o svojom bankovom účte, na ktorý chcete platbu previesť. Tieto informácie budú zdieľané s Vaším kupujúcim v potvrdzovacom e-maile pri zadaní objednávky. Platba bankovým prevodom je realizovaná priamo cez e-shop. Zákazník poukazuje peniaze na bankový účet e-shopu. Peniaze nejdú cez platobnú bránu Adyen ani cez administráciu Heureky.

Spôsob doručenia

V sekcii Spôsob doručenia nastavte všetky dopravy, ktoré podporujete. Dopravy sú rozdelené na tri sekcie:

  • Osobný odber – Ak máte predajňu, kde je možný osobný odber, začiarknite túto možnosť a zo zoznamu nižšie vyberte požadované predajne, kde je možné tovar prevziať. Ak je zoznam prázdny, znamená to, že ste ešte nepridali žiadnu pobočku. To vykonajte v menu Nastavenie -> Pobočky.
  • Doručenie na adresu – Začiarknite túto možnosť, ak svojim kupujúcim ponúkate doručenie domov. Z nižšie uvedeného zoznamu potom vyberte aspoň jedného poskytovateľa doručovacích služieb domov. Ak nemôžete nájsť spoločnosť, ktorú využívate, vyberte, prosím, „Vlastná preprava“. Ak sa tovar doručuje iba elektronicky, zvoľte „Online doručenie“.
  • Zmluvní poskytovatelia služieb odberných miest – Začiarknite, prosím, túto možnosť, ak ponúkate službu doručenia na výdajné miesta alebo do výdajných boxov dopravcov. V prípade začiarknutia vyberte aspoň jednu poskytovanú službu zo zoznamu nižšie.

Tabuľka poplatkov za dopravu

Sekcia Tabuľka poplatkov za dopravu Vám umožňuje všestranne nastaviť rôzne kombinácie dopráv a platobných metód v nadväznosti na celkovú cenu alebo hmotnosť objednávky. Ak chcete pridať novú možnosť, stačí kliknúť na „Pridať nový riadok“.

Informácie týkajúce sa vyplnenia:

  • Celková hodnota a celková hmotnosť musia byť pokryté od 0 do nekonečna (999999999). 
  • Pre rovnaký typ dopravy sa celkové minimálne a maximálne hodnoty nemôžu navzájom prekrývať
  • Hmotnosť musí byť uvedená v gramoch, v celom čísle - aktuálne sa nevyužíva, prosíme, nevyplňujte!
  • Cena musí byť uvedená v desatinnom formáte.

Pri ukladaní Tabuľky poplatkov za dopravu prebieha na pozadí viacero kontrol, či nedošlo k nejakej chybe v zadaní. V prípade nesprávneho nastavenia sa zobrazí chybová správa. Stretnúť sa môžete s nasledujúcimi chybami:

  • V cenovom rozpätí je chybná hodnota. Cenové rozpätie musí byť v rozsahu 0-99999999. Skontrolujte a vykonajte potrebné úpravy, aby ste mohli pokračovať. – Riešenie: nastavte, prosím, hodnotu objednávky od 0 do nekonečna. Upozorňujeme, že na pokrytie celého rozsahu je možné použiť rôzne režimy doručenia (napr. pre cenu tovaru 0 – 99,99 je vybratá doprava na adresu a pre cenu od 100 do nekonečna je možný iba osobný odber). 
  • Evidujeme presah – Riešenie: nastavte tieto hodnoty tak, aby sa vzájomne neprekrývali. Upozorňujeme, že hodnoty by mali stále pokrývať celý rozsah od 0 do nekonečna.

F&Q

V Tabuľke poplatkov za dopravu nemôžem nájsť možnosť Doručenie na adresu, čo mám robiť?
Možnosť doručenia na adresu musí byť vybratá (začiarknutá) v menu Spôsob doručenia.

V Tabuľke poplatkov za dopravu nemôžem nájsť možnosť Osobný odber, čo mám robiť?
Možnosť osobného odberu musí byť vybratá (začiarknutá) v menu Spôsob doručenia.

V Tabuľke poplatkov za dopravu nemôžem nájsť svojho partnera poskytovateľa odberného miesta, čo mám robiť?
V menu Spôsob doručenia nebol vybratý žiadny z dostupných poskytovateľov služieb výdajného miesta. Prejdite do menu Spôsob doručenia a vyberte aspoň jednu z dostupných možností.

V Tabuľke poplatkov za dopravu nemôžem nájsť možnosť platby pri prijatí, čo mám robiť?
Prejdite do menu Spôsob platby a uistite sa, že je v zozname začiarknutá možnosť Po prijatí.

Existuje spôsob, ako pridať kuriéra pre doručenie domov, ak nie je na zozname v menu Spôsob doručenia?
Momentálne nie. V tomto prípade vyberte možnosť Vlastná preprava. Ak sa domnievate, že by sme túto dopravu mali do zoznamu zaradiť, kontaktujte nás na [email protected].

Vybraná možnosť doručenia je sivá (neaktívna) a nie je možné ju v menu Spôsob doručenia zrušiť. Prečo to tak je?
Znamená to, že je daná doprava využitá v Tabuľke poplatkov za dopravu. Najprv teda zmažte všetky riadky, kde je táto možnosť doručenia uvedená, a následne sa už bude dať odstrániť aj v menu Spôsob doručenia.

Ako dlho bude trvať, kým sa nové nastavenie prejaví v nákupnom procese?
Nové možnosti by mali byť dostupné ihneď po uložení nastavenia.

Skontroloval som/vybral som svoje možnosti doručenia v menu Spôsob doručenia, ale pri zákazníkovi sa v nákupnom procese nezobrazia.
Nové možnosti je potrebné ešte pridať v Tabuľke poplatkov za dopravu.

Chcem pridať ďalšiu pobočku pre osobný odber. Ako to urobím?
Prejdite do menu Nastavenie -> Pobočky, kde pridajte novú pobočku. Po uložení by sa daná pobočka mala ihneď zobraziť aj v menu Spôsob doručenia v sekcii Osobný odber. Pobočku začiarknite a uistite sa, že je uvedená aj v Tabuľke poplatkov za dopravu.

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.