Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Technické podmienky pre vstup na rumunský trh

Exkluzivně pro Heureku článek vytvořilo Expandeco.

Lokalizácia e-shopu na rumunskom trhu je komplexný proces, ktorý zahŕňa niekoľko dôležitých krokov. Cieľom je zabezpečiť, aby váš e-shop vyzeral a správal sa ako miestny e-commerce hráč. Vďaka tomu si zákazníci môžu byť istí, že nakupujú od firmy, ktorá rozumie miestnym potrebám a zvykom. Zákazníci môžu zistiť pôvod vášho e-shopu napríklad až pri kontrole obchodných podmienok, alebo z faktúry po uskutočnení online nákupu.

Medzi kľúčové kroky pri lokalizácii e-shopu na rumunský trh patrí:

  1. Vyberte lokálnu doménu / subdoménu (.ro alebo .com/ro), ktorá je ľahko zapamätateľná pre rumunských zákazníkov.
  2. Dôkladne preložte všetok obsah do rumunčiny, vrátane technických správ a e-mailových oznámení.
  3. Poskytnite rumunské telefónne číslo s lokálnou predvoľbou (+40) a zákaznícku podporu v rumunskom jazyku.
  4. Zaistite možnosť vrátenia tovaru na miestnu adresu v Rumunsku, čo zvyšuje dôveru zákazníkov a znižuje bariéry pre nákup.
  5. Ponúknite spôsoby platby a doručenia, ktoré sú bežné a obľúbené medzi rumunskými zákazníkmi (ako je platba kartou, bankový prevod, alebo hotovosť pri doručení).
  6. Prispôsobte marketingovú stratégiu a kampane komunikujte v súlade s miestnymi preferenciami a kultúrou tak, aby vaša značka oslovila správnu cieľovú skupinu a rýchlejšie sa etablovala na rumunskom trhu.

Zdroj: Expandeco

Doprava

Nielen na rumunskom e-commerce trhu je doprava kľúčovým prvkom celého procesu predaja. Je preto nevyhnutné byť oboznámený s aktuálnymi trendmi v dodávaní tovaru na lokálnom  trhu. To zahŕňa možnosť voľby medzi balíkovými boxmi, výdajnými miestami, využitie služieb lokálnej pošty a známych kuriérskych spoločností. Pri objednávke z nového e-shopu je pre rumunského zákazníka obzvlášť dôležité, aby mohol vybrať spôsob doručenia, ktorý mu je známy, a s ktorým má už predchádzajúce skúsenosti. V takýchto prípadoch stále výrazne prevláda platba na dobierku.


Okrem správneho prepravcu, ktorý je v danej krajine populárny, je dôležité zmapovať si rýchlosť a cenu dodania vašich najväčších konkurentov. Aby ste vopred vedeli či im dokážete konkurovať, alebo musíte dopravu viac dotovať.

 

Lokalizačný tip na rumunský e-shop:
 
„Pre našincov neštandardné, no rumunskí obyvatelia častokrát nevedia svoje PSČ, preto sa bežne odporúča mať vo formulároch možnosť jeho výberu podľa mesta. Pokiaľ je v nákupnom košíku pri adrese uvedené len „Mesto – Localitate“ ako miesto bydliska, zákazníci zvyknú uvádzať najbližšie „Okresné mesto – Judet“ od svojho bydliska. Z toho dôvodu sa balíky vracajú do e-shopu ako neprevzaté.“ – Filip Minár, Expandeco
 
Príklad formulára v pôvodom rumunčine (+ preložený do slovenčiny) u Expandeco klienta „Northfinder.ro“ vyzerá nasledovne:
Medzi najznámejších dopravcov na rumunskom trhu patrí:
Medzi najznámejších dopravcov na rumunskom trhu patrí:
  • FanCourier
  • UrgentCargus
  • GLS
  • DPD

Platby

V košíku na rumunskom e-shope sa preto odporúča výber viacerých možností platby, aby zákazník neodišiel bez zaplatenia. Opäť platí, že je nevyhnutné poznať trendy a štandardy na rumunskom trhu, mať zmapované služby domácej konkurencie a zistiť, čo uprednostňujú noví, potenciálni zákazníci.

 

Medzi populárne platobné metódy v Rumunsku patrí platba kartou a dobierka

V prípade platby kartou platí, že je nevyhnutné aby bola správne a dokonale lokalizovaná. Pri expanzii je aj v tomto regióne pomerne známa a tiež SK a CZ e-shopárom dostupná platobná brána PayU

Pre vyberanie dobierok môže vzniknúť potreba založenia lokálneho bankového účtu, aby sa e-shopár vyhol zbytočným poplatkom a napríklad si zjednodušil aj refundáciu dobierok.

Zákaznická podpora v lokálním jazyce

Najvďačnejšia cieľovka e-shopov sú najmä mladší ľudia vo veku 25-35 rokov, ktorí si najrýchlejšie zvykli na online nakupovanie. Preto pokiaľ ide o špecifické, alebo iné profesionálne produkty, ktoré sú určené iba úzkej skupine potenciálnych zákazníkov, môžete v začiatku expanzie do Rumunska uspieť aj s anglickou zákazníckou podporou.

 

V prípade bežných hlavných kategórií produktov kde je vysoká konkurencia, je dôležité pristupovať k zákazníkom priamo v ich rodnom, rumunskom jazyku. Ako súčasť služby pre zákazníkov odporúčame uvádzať telefónne číslo s lokálnou predvoľbou (Rumunsko má +40). Rýchlym a pomerne jednoduchým riešením môže byť využitie služby na VoIP miestne virtuálne čísla, ktoré poskytuje napríklad Numbyx.com od Expandeco.

 

Lokálny tip:

„V komunikácii e-shopu so zákazníkmi je v Rumunsku na rozdiel od Čechov a Slovákov úplne bežné neformálne tykanie.“ – Filip Minár, Expandeco
Zdroj: Expandeco

Vrátenie tovaru

V aktuálnom kontexte rumunského e-commerce je zrejmé, že možnosť bezplatného vrátenia tovaru pre zákazníka nie je vždy dostupná, najmä v náročných obdobiach. Dokonca aj najväčší medzinárodní hráči v odvetví módy postupne od tohto modelu ustupujú. Hľadajú riešenia, ktoré minimalizujú odrádzanie zákazníkov od nákupu a zároveň umožňujú pokryť náklady spojené s vráteným tovarom.

 

Lokálni zákazníci očakávajú, že proces vrátenia tovaru bude rovnako plynulý ako samotné doručenie. Výhodu majú e-shopy, ktoré poskytujú online formuláre, alebo lokálne zberné adresy, ktoré výrazne zjednodušujú a urýchľujú proces vybavenia reklamácií a vrátenia tovaru.

 

Prečo sú lokálne zberné miesta efektívnou voľbou pre e-shop aj jeho zákazníkov?

  1. Optimalizácia nákladov
  2. Priamy vplyv na konverzie
  3. Urýchlenie procesu reklamácií a vrátenie peňazí
  4. Uvoľnenie kapacít zákazníckeho servisu
  5. Zvýšenie dôveryhodnosti e-shopu
  6. Konkurenčná výhoda v budovaní pozitívnej zákazníckej skúsenosti
  7. Poskytovanie služieb na vysokej úrovni, čo generuje pozitívne recenzie
  8. Prehľadný CRM systém, ktorý umožňuje v reálnom čase a na jednom mieste zadávať preklady, riešiť zákaznícku podporu a spracovávať vratky.

Lokálne riešenie, odporúčaná infraštruktúra, spoľahliví obchodní partneri:

  • Zberné miesto pre vrátený tovar od rumunských zákazníkov
  • Preklady a lokalizácia e-shopu do rumunčiny
  • Rumunská zákaznícka podpora na mieru e-shopu
  • E-shopová řešení, překlad feedu, shipping...
 

 

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.