Zobrazovanie ponúk v katalógu Heureky
Ponuky obchodu zobrazujeme dvojakým spôsobom, a síce:
-
V rámci radenia ponúk na produktové karty.
-
V rámci zobrazenia na základe fulltextového vyhľadávania.
Pri veľmi konkrétnom výsledku môže nastať situácia, kedy zobrazíme dva rovnaké výsledky, avšak prvý výsledok je vždy produktová karta, na ktorej je ponuka zaradená a druhý výsledok je výsledok z fulltextového vyhľadávania.

Aký je rozdiel medzi produktovou kartou a fulltextom?
Základný rozdiel je v počte kliknutí na webové stránky e-shopu. V prípade produktových kariet to je cca 90-95 % prístupov do e-shopov, zatiaľ čo v prípade nezaradených ponúk vo fulltexte je to len 5-10 % z celkovej návštevnosti e-shopov z Heureky. Ponuky môžu byť nezaradené hneď z niekoľkých dôvodov:
Aký je rozdiel vo vyhľadávaní v prípade produktovej karty a fulltextu?
Výhodou spárovania na produktové karty je nepochybne možnosť cenového porovnania s konkurenčnými obchodmi. Aj keď máte unikátne ponuky, sú umiestnené priamo v katalógu Heureky a v prípade vyhľadávania sa vždy produktové karty zobrazujú ako prvé v poradí. Oproti tomu fulltextové ponuky (= výsledky z vyhľadávania) sú brané iba ako doplnenie vyhľadávania v prípade, že na hľadané slovo nie je dostatok výsledkov z katalógu. Pokiaľ teda zákazník hľadá všeobecnejšie výrazy, môže sa stať, že sa fulltextové ponuky nezobrazia vôbec. Nie je ani výnimkou, keď na všeobecný výraz presmerujeme zákazníka priamo do danej kategórie, kde sa združujú iba produktové karty.
Ukážka výsledkov fulltextového vyhľadávania
Produktovú kartu vždy rozoznáte tak, že má pod názvom ponuky uvedenú kategóriu, kde je ponuka umiestnená, prípadne parametre charakterizujúce produkt a hodnotenie, ak je na karte viac ako jeden predajca, modré tlačidlo presmeruje zákazníka priamo na cenové porovnanie.