Bidding je možnosť zvýšiť cenu za preklik (=CPC) pri jednotlivých produktoch, s ktorou sa Váš obchod môže zobraziť na prvých 4 pozíciách zobrazených ponúk v detaile produktu.
Využitím biddingu môžete získať zvýšenú viditeľnosť obchodu, osloviť tak viac zákazníkov a zvýšiť konverzie. Až 44 % všetkých kliknutí vzniká práve cez 4 horné pozície na produktovej karte. Výhodou je tiež to, že Váš e-shop sa môže umiestniť pred ostatnými ponukami aj s vyššou cenou za produkt.
Všeobecné informácie o biddingu vrátane najčastejších otázok nájdete na našom webe pre obchodníkov tu.
Základom je mať zavedenú službu Overené zákazníkmi a na základe spokojnosti svojich zákazníkov získať certifikát z danej služby. Certifikát je nevyhnutnou podmienkou pre zobrazovanie vo výbere kvalitných e-shopov. Ďalšími kritériami sú cena produktu a jeho skladová dostupnosť. Pokiaľ neuvádzate skladovú dostupnosť, potom sa nie je možné dostať medzi odporúčané obchody.
Možností, akým spôsobom bidovať (=navyšovať cenu za kliknutie oproti štandardnému cenníku), je hneď niekoľko. V administrácii e-shopu máte možnosť bidovať buď na celú kategóriu alebo na úroveň produktu. Najefektívnejší je bidding priamo cez XML súbor a tag HEUREKA_CPC.
Vo svojej administrácii nájdete nastavenie biddingu v sekcii Bidding - Nastavenie cien za preklik. Tu môžete nastaviť ceny kliknutí na celé kategórie produktov. Pokiaľ potrebujete v administrácii navýšiť ceny kliknutí pri konkrétnych produktoch, kliknite v spodnej časti na odkaz "Nastaviť ceny na produkt". Aby boli vaše ponuky zaradené medzi odporúčané, je potrebné nastaviť vždy vyššie ceny kliknutí, než sú cenníkové. Nastavenie nižších cien nie je možné.
Ceny za prekliknutie môžete tiež zasielať vo svojom XML súbore pod tagom HEUREKA_CPC. Toto nastavíte v editore svojho XML súboru. Tento spôsob bidovania tiež využívajú autobidovacie nástroje vrátane Simple Biddingu, ktorý máte k dispozícii zadarmo v administrácii. V prípade bidovania pomocou XML súboru odporúčame odstrániť nastavenie cien kliknutí na úrovni produktov v administrácii, pretože toto nastavenie má prednosť pred XML súborom. Prioritizácia pri vyhodnocovaní zadaných cien za preklik je nasledovná:
1. CPC (=cena za prekliknutie) nastavená v administrácii na úrovni produktu,
2. CPC zaslaná v XML súbore - týka sa aj autobidovacích nástrojov vr. Simple Bidding,
3. CPC nastavená v administrácii na úrovni kategórie/podkategórie.
Ceny z administrácie sa prepočítavajú každú pol hodinu, ceny v XML súbore sa prepočítavajú po každom importe, ktorý prebieha automaticky každé 2 hodiny. Maximálna cena, ktorú je možné za kliknutie nastaviť je ??? €.
Okrem nastavených cien za kliknutie sa v skóre, podľa ktorého radíme ponuky medzi prvé štyri odporúčané, zohľadňujú tieto faktory:
Ponuky, pri ktorých nie je známa dodacia doba alebo nám ju obchod neodovzdáva (zobrazuje sa "info v obchode") sa nemajú šancu do boxu dostať.
Práca na kvalite hodnotenia e-shopu je dlhodobá záležitosť, cena a dostupnosť tovaru je stanovená stratégiou vášho e-shopu, preto je najväčší potenciál po zaradení ponuky medzi odporúčané práve v biddingu.
Tzv. box odporúčaných obchodov sa zobrazí na takej produktovej karte, na ktorej existuje ponuka aspoň od dvoch obchodov, z ktorých aspoň jeden biduje.
Chcete efektívne investovať peniaze za propagáciu produktov, privádzať relevantných zákazníkov a mať pod dohľadom svoje náklady? Bidding Fox, Beed, Conviu a Magic Script! - to sú nástroje, ktoré vám s tým pomôžu. Vyskúšajte ich a už nestrácajte čas bidovaním na Heureke ručne. Prehľad týchto nástrojov nájdete tu.
Pre začiatok môžete vyskúšať bidovanie pomocou jednoduchého autobidovacieho nástroja Simple Bidding, ktorý máte zadarmo k dispozícii priamo v administrácii na Heureke na tomto odkaze. Po jeho aktivácii iba nastavíte hodnoty maximálnej mesačnej investície a maximálneho podielu na obrate (PNO) a môžete začať bidovať.
V prípade doplňujúcich otázok neváhajte kontaktovať [email protected].