V tomto článku nájdete popis toho, ako by malo ideálne prebiehať spracovanie objednávky vytvorenej cez Heureka Marketplace. Pokiaľ využívate API, potom pre vás niektoré kroky nie sú relevantné. Pri plnom využití API vybavujete objednávky vo vašom systéme a administráciu na vybavovanie objednávok nemusíte využívať vôbec.
Jednotlivé kroky spracovania objednávky môžeme rozdeliť na:
Zákazník po vložení tovaru do košíka prechádza procesom zadania objednávky, kde vyberá množstvo, spôsob platby a preferovanú dopravu. Informácie sú tu aktualizované podľa vami zvoleného napojenia (zoradené zľava podľa prednosti) nasledovne:
API | XML | Administrácia | |
Množstvo, dostupnosť | GET products/availability | <DELIVERY_DATE> | - |
Doprava, platobná metóda | GET payment/delivery | <DELIVERY> |
Spôsob platby
Spôsoby doručenia
Tabuľka poplatkov za dopravu
|
Po odoslaní objednávky zákazníkom, respektíve po úspešnom zaplatení v prípade zvolenia online platby, je objednávka vytvorená v systéme Heureky a objednávku nájdete v administrácii v menu Zoznam objednávok. Zákazník dostane zhrnutie objednávky a v prípade, že využívate API volanie POST order/send, je vám potom objednávka zaslaná do vášho systému.
Pokiaľ chcete dostávať informáciu o objednávke do emailu, zaškrtnite pole “Chcem byť informovaný o prijatých objednávkach e-mailom na adresu:” a vyplňte si preferovaný email.
Pokiaľ používate API napojenie (využívate API metódu POST order/send) objednávku spracujete štandardne vo vašom systéme. Pomocou API volania sa objednávka prenesie priamo do vášho systému. Je možné nastaviť API volanie oboma smermi, tzn. od vás k nám a od nás k vám. Ak je všetko správne nastavené, všetky informácie sa odovzdávajú cez API volania. Jednotlivé API metódy sú popísané v API dokumentaci.
Pokiaľ napríklad zmeníte stav objednávky na “expedované”, daný stav sa k nám do systému prenesie automaticky (metóda PUT order/status), prípadne si stav sami aktualizujeme (metóda GET order/status). Plné napojenie pomocou API je teda komfortnejšie a odporúčame ho všetkým stredným a veľkým e-shopom.
V prípade, že API napojenie nevyužívate, je potrebné objednávky spracovávať manuálne. Všetky informácie o zákazníkovi, objednanom tovare a spôsobe doručenia, nájdete v administrácii Heureky v sekcii Marketplace - Zoznam objednávok.
Detail objednávky si zobrazíte kliknutím na číslo objednávky. Akonáhle dôjde k dokončeniu objednávky, je potrebné manuálne nastaviť stav „dokončené“.
Ak chcete objednávku stornovať, obchody využívajúce API napojenie (PUT order/status smerom k nám), jednoducho nastaví stav “stornované” vo svojom systéme a pomocou API volania sa k nám do Heureky stav prenesie.
Obchody nevyužívajúce API napojenie storno objednávky vykonajú cez administráciu Heureky, v detaile danej objednávky, pomocou tlačidla „stornovať“. Objednávku je možné stornovať len v prípade, ak ešte nebola dokončená.
Dôležité:
Pokiaľ bola objednávka zaplatená vopred cez Adyen (online platby, platba kartou, Google pay, Apple pay) dochádza k automatickej refundácii zákazníkovi zo strany Adyenu. Ak teda dôjde k stornovaniu objednávky, ktorá bola vytvorená cez Heureka Marketplace, nezadávajte požiadavku na vrátenie z vašej strany.
Pokiaľ vám zákazník objednávku vráti v 14-dennej, respektíve 90-dennej lehote, je možné túto dokončenú objednávku nastaviť do stavu “vrátené”. Provízia z predaja je následne dobropisovaná. V prípade, že zákazník využil online platobnú metódu, rovnako ako pri stornovaní objednávky sa platba zákazníkovi automaticky vráti späť.
Viac o procese vrátenia tovaru sa dozviete v článku Ako funguje odstúpenie od kúpnej zmluvy a služba Garancia nákupu?