Zákazník po vložení tovaru do košíka prechádza procesom zadania objednávky, kde vyberá množstvo, spôsob platby a preferovanú dopravu. Informácie sú tu aktualizované podľa vami zvoleného napojenia (zoradené zľava podľa prednosti) nasledovne:
API | XML | Administrácia | |
Množstvo, dostupnosť | GET products/availability | <DELIVERY_DATE> | - |
Doprava, platobná metóda | GET payment/delivery | <DELIVERY> |
Spôsob platby
Spôsoby doručenia
Tabuľka poplatkov za dopravu
|
Zákazník od nás po vytvorení objednávky obdrží automatický e-mail so zhrnutím objednávky.
Po odoslaní objednávky zákazníkom, respektíve po úspešnom zaplatení v prípade zvolenia online platby, je objednávka vytvorená v systéme Heureky a objednávku nájdete v administrácii v menu Zoznam objednávok. Zákazník dostane zhrnutie objednávky a v prípade, že využívate API volanie POST order/send, je vám potom objednávka zaslaná do vášho systému.
Pokiaľ chcete dostávať informáciu o objednávke do emailu, zaškrtnite pole “Chcem byť informovaný o prijatých objednávkach e-mailom na adresu:” a vyplňte si preferovaný email.
Pokiaľ používate API napojenie (využívate API metódu POST order/send) objednávku spracujete štandardne vo vašom systéme. Pomocou API volania sa objednávka prenesie priamo do vášho systému. Je možné nastaviť API volanie oboma smermi, tzn. od vás k nám a od nás k vám. Ak je všetko správne nastavené, všetky informácie sa odovzdávajú cez API volania. Jednotlivé API metódy sú popísané v API dokumentaci.
V prípade, že API napojenie nevyužívate, je potrebné objednávky spracovávať manuálne. Všetky informácie o zákazníkovi, objednanom tovare a spôsobe doručenia, nájdete v administrácii Heureky v sekcii Marketplace - Zoznam objednávok.
Ak využívate API napojenie, zmeny stavov sa k nám prenášajú automaticky. Napríklad ak stav objednávky zmeníte. na “expedované”, daný stav sa k nám prenesie automaticky (metóda PUT order/status), prípadne si ho sami aktualizujeme (metóda GET order/status). Plné napojenie pomocou API je teda komfortnejšie a odporúčame ho všetkým stredným a veľkým e-shopom. Rovnakým spôsobom zmeníte stav objednávky na „dokončené“ alebo „storno“.
Ak nemeníte stavy objednávok, po 21 dňoch sú systémom automaticky označené za dokončené. Objednávku môžete z vašej strany stornovať iba, ak ešte nebola dokončená. Ak potrebujete stornovať dokončenú objednávku, kontaktujte našu zákaznícku podporu.
V prípade zrušenia objednávky neposielame žiadny e-mail, nezabudnite informovať zákazníka vlastnou cestou.
V prípade, že API nevyužívate zmenu stavu vykonáte v administrácii na detaile objednávky. Na detail objednávky sa dostanete v menu Marketplace, zoznam objednávok a kliknutím na číslo objednávky.
Objednávku môžete označiť, ako prebiehajúcu, dokončenú alebo stornovanú.
Ak máte informácie o objednávke, použite stav "Označiť ako prebiehajúcu" na rozlíšenie nových objednávok.
Akonáhle je objednávka prevzatá zákazníkom, zmeňte stav objednávky na "Dokončiť". Rovnakým spôsobom môžete objednávku stornovať. Stačí manuálne nastaviť stav "Stornovať".
Ak nemeníte stavy objednávok, po 21 dňoch sú systémom automaticky označené za dokončené. Objednávku môžete z vašej strany stornovať iba vtedy, ak ešte nebola dokončená. Ak potrebujete stornovať dokončenú objednávku, kontaktujte našu zákaznícku podporu.
Dôležité:
Pokiaľ bola objednávka zaplatená vopred cez Adyen (online platby, platba kartou, Google pay, Apple pay) dochádza k automatickej refundácii zákazníkovi zo strany Adyenu. Ak teda dôjde k stornovaniu objednávky, ktorá bola vytvorená cez Heureka Marketplace, nezadávajte požiadavku na vrátenie z vašej strany.
V prípade zrušenia objednávky neposielame žiadny e-mail, nezabudnite informovať zákazníka vlastnou cestou.
Pokiaľ vám zákazník objednávku vráti v 14-dennej, respektíve 90-dennej lehote, je možné túto dokončenú objednávku nastaviť do stavu “vrátené”. Provízia z predaja je následne dobropisovaná. V prípade, že zákazník využil online platobnú metódu, rovnako ako pri stornovaní objednávky sa platba zákazníkovi automaticky vráti späť.
Viac o procese vrátenia tovaru sa dozviete v článku Ako funguje odstúpenie od kúpnej zmluvy a služba Garancia nákupu?