Informácie o užívateľovi

Odhlásiť sa
Administrácia e-shopu
  • Nastavenia
    • Pridať obchod
  • Nápoveda a aktuality
    • Príručka Heureky pre eshopy
    • Dôležité dokumenty
    • Podporované Shop systémy

Ako spracovávať objednávky?

V tomto článku nájdete popis toho, ako by malo ideálne prebiehať spracovanie objednávky vytvorenej cez Heureka Marketplace. Pokiaľ využívate API, potom pre vás niektoré kroky nie sú relevantné. Pri plnom využití API vybavujete objednávky vo vašom systéme a administráciu na vybavovanie objednávok nemusíte využívať vôbec.

Jednotlivé kroky spracovania objednávky môžeme rozdeliť na:

  • Vytvorenie objednávky zákazníkom
  • Prijatie objednávky
  • Spracovanie objednávky
  • Zmena stavu objednávky
  • Vrátenie objednávky

Vytvorenie objednávky zákazníkom

Zákazník po vložení tovaru do košíka prechádza procesom zadania objednávky, kde vyberá množstvo, spôsob platby a preferovanú dopravu. Informácie sú tu aktualizované podľa vami zvoleného napojenia (zoradené zľava podľa prednosti) nasledovne:

  API XML Administrácia
Množstvo, dostupnosť GET products/availability <DELIVERY_DATE> -
Doprava, platobná metóda GET payment/delivery <DELIVERY>
Spôsob platby
Spôsoby doručenia
Tabuľka poplatkov za dopravu

Zákazník od nás po vytvorení objednávky obdrží automatický e-mail so zhrnutím objednávky.

Prijatie objednávky

Po odoslaní objednávky zákazníkom, respektíve po úspešnom zaplatení v prípade zvolenia online platby, je objednávka vytvorená v systéme Heureky a objednávku nájdete v administrácii v menu Zoznam objednávok. Zákazník dostane zhrnutie objednávky a v prípade, že využívate API volanie POST order/send, je vám potom objednávka zaslaná do vášho systému.

Pokiaľ chcete dostávať informáciu o objednávke do emailu, zaškrtnite pole “Chcem byť informovaný o prijatých objednávkach e-mailom na adresu:” a vyplňte si preferovaný email.

 

Spracovanie objednávky

API napojenie

Pokiaľ používate API napojenie (využívate API metódu POST order/send) objednávku spracujete štandardne vo vašom systéme. Pomocou API volania sa objednávka prenesie priamo do vášho systému. Je možné nastaviť API volanie oboma smermi, tzn. od vás k nám a od nás k vám. Ak je všetko správne nastavené, všetky informácie sa odovzdávajú cez API volania. Jednotlivé API metódy sú popísané v API dokumentaci.

Obchody bez API

V prípade, že API napojenie nevyužívate, je potrebné objednávky spracovávať manuálne. Všetky informácie o zákazníkovi, objednanom tovare a spôsobe doručenia, nájdete v administrácii Heureky v sekcii Marketplace - Zoznam objednávok.

 

Zmena stavu objednávky

API napojenie

Ak využívate API napojenie, zmeny stavov sa k nám prenášajú automaticky. Napríklad ak stav objednávky zmeníte. na “expedované”, daný stav sa k nám prenesie automaticky (metóda PUT order/status), prípadne si ho sami aktualizujeme (metóda GET order/status). Plné napojenie pomocou API je teda komfortnejšie a odporúčame ho všetkým stredným a veľkým e-shopom. Rovnakým spôsobom zmeníte stav objednávky na „dokončené“ alebo „storno“.

Ak nemeníte stavy objednávok, po 21 dňoch sú systémom automaticky označené za dokončené. Objednávku môžete z vašej strany stornovať iba, ak ešte nebola dokončená. Ak potrebujete stornovať dokončenú objednávku, kontaktujte našu zákaznícku podporu.

V prípade zrušenia objednávky neposielame žiadny e-mail, nezabudnite informovať zákazníka vlastnou cestou.

Obchody bez API

V prípade, že API nevyužívate zmenu stavu vykonáte v administrácii na detaile objednávky. Na detail objednávky sa dostanete v menu Marketplace, zoznam objednávok a kliknutím na číslo objednávky.

 

Objednávku môžete označiť, ako prebiehajúcu, dokončenú alebo stornovanú. 

 

Ak máte informácie o objednávke, použite stav "Označiť ako prebiehajúcu" na rozlíšenie nových objednávok. 

Akonáhle je objednávka prevzatá zákazníkom, zmeňte stav objednávky na "Dokončiť". Rovnakým spôsobom môžete objednávku stornovať. Stačí manuálne nastaviť stav "Stornovať".

 

Ak nemeníte stavy objednávok, po 21 dňoch sú systémom automaticky označené za dokončené. Objednávku môžete z vašej strany stornovať iba vtedy, ak ešte nebola dokončená. Ak potrebujete stornovať dokončenú objednávku, kontaktujte našu zákaznícku podporu.

 

Dôležité:
Pokiaľ bola objednávka zaplatená vopred cez Adyen (online platby, platba kartou, Google pay, Apple pay) dochádza k automatickej refundácii zákazníkovi zo strany Adyenu. Ak teda dôjde k stornovaniu objednávky, ktorá bola vytvorená cez Heureka Marketplace, nezadávajte požiadavku na vrátenie z vašej strany.

V prípade zrušenia objednávky neposielame žiadny e-mail, nezabudnite informovať zákazníka vlastnou cestou.

Vrátenie objednávky

Pokiaľ vám zákazník objednávku vráti v 14-dennej, respektíve 90-dennej lehote, je možné túto dokončenú objednávku nastaviť do stavu “vrátené”. Provízia z predaja je následne dobropisovaná. V prípade, že zákazník využil online platobnú metódu, rovnako ako pri stornovaní objednávky sa platba zákazníkovi automaticky vráti späť. 

Viac o procese vrátenia tovaru sa dozviete v článku Ako funguje odstúpenie od kúpnej zmluvy a služba Garancia nákupu?

Heureka

U nás nájdete vyše 15 400 000 produktov a 10 900 internetových obchodov

O Heureke

  • Čo je Heureka?
  • Kontakty
  • Podmienky používania
  • Voľné pracovné miesta
  • Pre média
  • Heureka bloguje
  • Blog HeurekaDevs

Pre zákazníkov

  • Ako nakúpiť
  • Heureka v mobile
  • Heureka radí
  • Nakúpte priamo u nás
  • Používanie cookies
  • Ochrana súkromia

Pre partnerov

  • Administrácia e-shopu
  • Registrovať nový e-shop
  • Služby pre e‑shopy
  • Heureka Marketplace
  • Služby pre značky
  • Dátové prehľady
  • Affiliate program
  • Edukačné videá
  • Nápoveda

Projekty

  • Overené zákazníkmi
  • ShopRoku
  • ProduktRoku
  • Certifikácia partnerov
  • Black Friday

Zákaznícka linka

+421 2/205 703 60

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Copyright © 2007–2025, Heureka Group a.s., všetky práva vyhradené.