Základný rozdiel je v počte prístupov na stránky eshopu. V prípade PPC režimu monitorujeme cca 90-95% odchodov do shopov, zatiaľ čo v prípade FREE je to 5-10% z celkovej návštevnosti e-shopov na Heureka.sk.
Hlavný rozdiel je tiež v spôsobe vyhľadávania a zoradenia ponuky. Pri využívaní PPC režimu dochádza k zaradeniu produktov do príslušných kategórií, kde sú rovnaké ponuky e-shopov združované na jednu stránku a zoradené podľa ceny. Používateľ sa môže orientovať podľa filtrovania po ľavej strane, ak si nie je istý, ktorý výrobok chce kúpiť.
Pri FREE režime sa produkty zobrazujú len v rámci fulltextového vyhľadávania, až ako posledná možnosť vyhľadávania. Produkty sú zoradené primárne podľa relevantnosti hľadaného výrazu a ide o desiatky stránok, kde sú produkty ťažko vyhľadateľné.
Ukážka výsledkov fulltextového vyhľadávania v porovnaní s PPC:
Po kliknutí na Porovnať ceny sa zobrazí detail produktu v katalógu Heureky (teda od obchodov v PPC režime):