Registrácia a nastavenie Heureka Marketplace
Chcete sa ešte viac odlíšiť od svojej konkurencie, získať exkluzívnu pozíciu a tým aj navýšiť zisky z nákupov cez Heureku? Zapojte sa do nového obchodného modelu Heureka Marketplace!.
Mám záujem využívat Heureka Marketplace. Čo pre to musím urobiť?
Ak sú splnené kritériá kvality (máte certifikát Overené zákazníkmi), je možné váš obchod do Heureka Marketplace zaregistrovať priamo zo správy e-shopu na Heureka.sk v záložke Aktivácia Marketplace.
Heureka Marketplace podporuje dve možnosti napojenia, a to s API a bez API. Základným rozdielom je nutnosť implementácie API rozhrania do samotného e-shopu. Kým API napojenie umožňuje prenos objednávok priamo do systému e-shopu, napojenie bez API toto rozhranie nevyžaduje. Druhým spôsobom sa teda môžete pripojiť do Heureka Marketplace rýchlo, jednoducho a bez investícií do napojenia.
Ak využijete možnosť napojiť sa na naše API, budete môcť spravovať vaše objednávky priamo cez váš vlastný systém. Napojenie bez API je vhodné skôr pre menšie e-shopy a/alebo ako krátkodobé riešenie, ktoré vám umožní otestovať si službu Heureka Marketplace, pretože objednávky sú následne spravované v rámci administrácie na Heureka.sk.
Na čo slúžia kontaktné a reklamačné údaje?
Súčasťou registrácie je vyplnenie kontaktných a reklamačných údajov a následné testovanie Heureka Marketplace, ktoré spočíva v kontrole nastavení eshopu a jeho XML feedu. Bez čoho nie je možné Heureka Košík aktivovať, resp. aké náležitosti je potrebné spĺňať, sa dočítate v nápovede.
Reklamačné údaje určené zákazníkom sú zverejnené v každom detaile objednávky. Kontaktné údaje slúžia jednak na notifikáciu o nových objednávkach a tiež ako kontakty na zákaznícky servis, kde je možné získať bližšie informácie k objednávkam. Reklamačné aj kontaktné údaje nastavíte tu.
Bez čoho nie je možné Heureka Marketplace aktivovať a aké náležitosti je potrebné spĺňať?
Pre účely Marketplace pracujeme výlučne s údajmi z XML súboru, ktoré sú prípadne v priebehu objednávkového procesu overované cez API rozhranie.
Heureka Marketplace nie je možné ponúkať iba pre vybraný sortiment, ale pre všetok tovar, ktorý je na Heureku prostredníctvom XML feedu exportovaný. V prípade, že produkt nie je skladom, alebo nie je známa jeho dostupnosť, potom objednávku priamo na Heureka.sk nie je možné dokončiť a zákazník je iba presmerovaný na stránky e-shopu.
Povinné súčasti XML súboru:
Unikátne označenie produktu v rámci e-shopu. Ide o povinný tag pre Heureka Marketplace. Pre zobrazovanie tlačidla Kúpiť na Heureke a Garancia nákupu pri Vašej ponuke je nutné, aby ste ho v XML súbore uvádzali. Je taktiež používaný pri komunikácii s obchodom cez API.
V modely Heureka Marketplace sú ponúkané iba produkty, ktoré má obchod skladom a v XML súbore v tagu DELIVERY_DATE zasiela hodnotu 0.
Ďalším predpokladom pre schválenie a aktiváciu obchodu sú relevantné údaje. Každý produkt, ktorý sa nachádza v XML feede musí obsahovať kompletný popis (rovnaký text ako na detaile produktu v e-shope) a obrázok bez vodoznaku.
Povinné parametre:
V niektorých sekciách sú pre zobrazovanie Heureka Marketplace pri ponukách vyžadované tzv. povinné parametre. Zoznam všetkých povinných parametrov nájdete v tejto tabuľke.
K zobrazovaniu Heureka Marketplace v kategóriách, kde povinné parametre existujú, je nutné ich hodnoty doplniť do XML súboru, konkrétne do tagu PARAM.
Kde a ako nastavím ceny dopravy, ak využívam napojenie bez API?
Predaj prostredníctvom Heureka Marketplace vyžaduje detailnú špecifikáciu všetkých spôsobov dopravy a ich cien v závislosti od hodnoty či hmotnosti ponúkaného tovaru.
Ak využívate napojenie bez API, je potrebné nastaviť ceny dopravy vo Vašej administrácii v záložke Ceny dopravy. Ak daný spôsob dopravy nepodporujete, nechajte políčko úplne prázdne. Ak ponúkate dopravu zadarmo, uveďte cenu služby 0 eur.
1. Osobný odber
Ak účtujete poplatok za platbu pri prevzatí, túto sumu je potrebné nastaviť v sekcii Osobný odber. Jednotlivé pobočky sú preddefinované na základe vášho nastavenia v záložke Pobočky.
V prípade, ak by ste radi ku konkrétnym pobočkám uviedli napríklad ich prevádzkovú dobu či kontaktné údaje, použite pole Poznámka. Pre vloženie poznámky a/alebo nastavenia cenového a hmotnostného rozsahu kliknite na tlačidlo Ďalšie nastavenia. Ak platia pre individuálne pobočky iné podmienky, je potrebné, aby ste vykonali nastavenie osobitne pre každú z nich.
2. Preddefinovaní dopravcovia
Postup nastavenia cien dopravy pre bežne využívaných prepravcov rozdeľme na dve časti.
1. Ak sa cena dopravy líši v závislosti od hodnoty objednávky, alebo je od určitej sumy doprava úplne zadarmo, je potrebné nastaviť rozsah cien, a to kliknutím na tlačidlo nastaviť rozsah.
2. Ďalšie možnosti, ktoré sú po kliknutí na tlačidlo Ďalšie nastavenia dostupné, sú:
· Sledovacie URL dopravy – tu je potrebné nastaviť URL adresu, ktorá slúži na sledovanie pohybu zásielky (napr. http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php?barcode=). Chýbajúce číslo balíka vložíte v momente expedovania zásielky z administrácie.
· Meno dopravcu sa zobrazí kupujúcemu v priebehu objednávky. Nezáleží na tom, ako sme prepravu nazvali my. Prednosť dostane Vaše označenie.
· Hmotnostný rozsah je určený na nastavenie hmotnostných limitov jednotlivých prepravcov.
· Poznámka k doprave - poznámka k doprave sa zobrazuje v procese objednávky po prejdení myšou na i.
3. Voliteľné možnosti dopravy
- Ak zabezpečujete dopravu tiež vlastnými prostriedkami, alebo Vám medzi štandardnými možnosťami dopravy nejaký prepravca chýba, máte možnosť ho uviesť do kolónky Voliteľné možnosti dopravy.
- Zvoľte výstižný názov, uveďte cenu dopravy a priraďte k nej zodpovedajúci spôsob doručenia tovaru.
- Opäť môžete nastaviť cenové rozpätie, hmotnostný rozsah a poznámku..
- Na rozdiel od predchádzajúcich možností dopravy je v tejto časti potrebné nastaviť cenu dobierky (poplatok za platbu na dobierku) zvlášť.
4. Poznámka k dopravám
- Text uvedený v políčku Poznámka k dopravám je zobrazený v detaile produktu pod ikonkou nákladného automobilu spoločne s kompletným cenovým prehľadom.
Na základe tohto nastavenia bude v priebehu objednávkového procesu k obsahu košíka priradená príslušná čiastka za dopravu. Uistite sa teda prosím, že máte správne nastavené ceny dopravy pre všetok sortiment s ohľadom na jeho cenové a/alebo hmotnostné zaradenie, na spôsob platby, atď ...